جزئیات گفتگوی تلفنی پوتین و صدراعظم آلمان

کدخبر: ۴۸۳۷۴۷
اقتصادنیوز: بنابر اعلام کرملین، پوتین و صدراعظم آلمان امروز با یکدیگر تماس تلفنی برقرار کردند و درخصوص وضعیت کنونی در اوکراین به گفتگو پرداختند.
جزئیات گفتگوی تلفنی پوتین و صدراعظم آلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای کاخ کرملین از تماس تلفنی بین ولادیمیر پویتن رئیس جمهوری روسیه و اولاف شولتس صدراعظم آلمان درارتباط با وقایع کنونی اوکراین که به گفته کرملین به ابتکار صدر اعظم آلمان صورت گرفت، خبر داد.

خبرگزاری تاس درباره بیانیه کاخ کرملین درخصوص این تماس تلفنی گزارش داد: بنابر اعلام کرملین،  پوتین و  صدراعظم آلمان روز جمعه (امروز) با یکدیگر تماس تلفنی داشته و به ادامه گفت و گوها در زمینه وضعیت کنونی در اوکراین پرداختند.

تاس نوشت: پوتین به صدراعظم آلمان درخصوص حملات موشکی اوکراین علیه «دونتسک» و «ماکیئیفکا»  (Makeyevka) واقع در منطقه دونباس صحبت کرد.

تاس درادامه گزارش  داد: در بیانیه  کرملین دراین باره آمده است؛ «گفت و گوها پیرامون وضعیت اوکراین ادامه یافت، رئیس جمهوری روسیه بر این نکته اشاره کرد که  موشک هایی از سوی ارتش اوکراین علیه ساکنان منطقه دونستک و ماکیئیفکا پرتاب شده که تلافات انسانی قابل توجهی را  در پی داشته است، این جنایات جنگی ازسوی غرب نادیده انگاشته می شود».

خبرگزاری تاس  در ادامه گزارش داد: در مورخ  ۱۴ مارس (۲۳ اسفند)، مقامات جمهوری خلق دونتسک (DPR) اعلام کردند  که قطعات موشک «توچکا-یو» (Tochka-U) شلیک شده از سوی  ارتش اوکراین در مرکز دونتسک فرود آمده است، به گفته دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک (DPR)، این موشک خوشه ای بود که در نتیجه این حمله موشکی ۲۱نفر کشته و ۳۲نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند که این جنایات جنگی از دید غرب نادیده گرفته می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید