هدف تحریم‌ها براندازی نظام روسیه است!

کدخبر: ۴۸۴۴۸۵
اقتصادنیوز: یک دیپلمات یونانی ادعا کرد که هدف تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه به بهانه تحولات اوکراین براندازی نظام روسیه است.
هدف تحریم‌ها براندازی نظام روسیه است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک دیپلمات یونانی تصریح کرد که هدف تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه پس از عملیات نظامی این کشور در اوکراین تغییر نظام مسکو است. 

«وارویتسیوتیس میلتیادیس»، دیپلمات ارشد یونان از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت هماهنگ‌ کردن مواضع کشورهای غربی جهت تحریم روسیه تمجید کرد و گفت که عدم همراهی ترکیه با این تحریم‌ها باعث تضعیف تلاش‌های جهانی برای تنبیه روسیه می‌شود.

او گفت: «اگر ما ترکیه را با این تحریم‌ها همراه نکنیم روسیه فشار سنگینی را به دلیل این تحریم‌ها احساس نخواهد کرد.»

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی هم تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش مدعی شده بود که هدف تحریم‌ها براندازی دولت روسیه نیست، اما میلتیادیس تأکید کرد که هدف تحریم‌ها ایجاد نارضایتی عمومی در روسیه است.

او گفت: «هدف تحریم‌ها این است که رژیم پوتین را از طریق ناآرامی‌های داخلی سرنگون کند و این ایده‌ای است که ما ایجاد کنیم، یعنی ایجاد فضایی در روسیه که این اقدام تجاوزکارانه برای اقتصاد روسیه هزینه‌بر باشد و باعث ایجاد ناآرامی و مخالفت با پوتین شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید