کمک امنیتی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین

کدخبر: ۴۸۵۰۱۵
اقتصادنیوز: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز شنبه از اختصاص یک بسته امنیتی و بشردوستانه دیگر به اوکراین به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد.
کمک امنیتی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا در بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده است این کمک برای افزایش ظرفیت وزارت کشور اوکراین برای تامین امنیت مرزها، حفظ عملکردهای پلیس، و حفاظت از زیرساخت های مهم دولتی در برابر حمله از پیش برنامه ریزی شده، بدون تحریک و غیرموجه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نظر گرفته شده است.

بلینکن افزود: این بودجه به ارائه تجهیزات حفاظت شخصی، میدانی، تاکتیکی، پزشکی، خودروهای زرهی و تجهیزات ارتباطی برای خدمات نیروهای مرزی  و پلیس ملی اوکراین ادامه خواهد داد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که به لهستان سفر کرده است، شنبه شب به وقت محلی در سخنانی در کاخ سلطنتی ورشو، پایتخت لهستان که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا بصورت مستقیم پخش می‌شد، خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: به خاطر خدا، این مرد نمی تواند در قدرت باشد.

وی با تاکید بر اینکه تنها فرد مقصر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، گفت پوتین با حمله خود به اوکراین، دموکراسی را خفه کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید