پیام تحقیرآمیز انصارالله به نماینده سازمان ملل

کدخبر: ۴۸۵۵۲۶
اقتصادنیوز: رییس شورای عالی سیاسی یمن از عدم استقبال از نماینده سازمان ملل در صنعا خبر داد.
پیام تحقیرآمیز انصارالله به نماینده سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مقامات دولت یمن در صنعا  روز گذشته (سه‌شنبه) تاکید کرده‌اند که از «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در صنعا استقبال نخواهند کرد.

خبرگزاری «آناتولی» گزارش داد، این مساله را «مهدی المشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با شبکه محلی «الیمن» مطرح کرده است.

المشاط در ادامه افزود: برای اعضای شورا و نیروهای انصارالله سخت است که از فرستاده‌ای استقبال کنند که حتی از کمک به ورود یک کشتی سوخت به مناطق درگیر جنگ عاجز است؛ به هر حال نماینده سازمان ملل در سایر زمینه‌ها نیز ناتوانی خود را نشان داده است.

این اظهارات در حالی از سوی رییس شورای عالی سیاسی یمن مطرح می‌شود که دولت مستعفی طی ماه‌های گذشته مکرراً از عدم استقبال نیروهای انصارالله از فرستاده سازمان ملل خبر داده بود.

گروندبرگ از ابتدای آغاز ماموریتش در یمن (سپتامبر سال گذشته) تاکنون به عنوان نماینده و فرستاده سازمان ملل در این کشور، نتوانسته از صنعا (پایتخت این کشور بازدید کند.

وی اخیراً در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درخصوص پرونده یمن از طرح ابتکاری‌اش برای حل و فصل سیاسی بحران یمن سخن گفته و خواستار گفت‌وگوهای ملی با تمام اطراف سیاسی شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید