خروج نیروهای روسیه از سایت هسته‌ای چرنوبیل

کدخبر: ۴۸۵۷۱۲
​اقتصادنیوز: پنتاگون اعلام کرد که نیروهای روسیه پس از به دست گرفتن کنترل تأسیسات چرنوبیل در 24 فوریه (5 اسفند) شروع به خروج از این سایت انرژی هسته‌ای کرده اند.
خروج نیروهای روسیه از سایت هسته‌ای چرنوبیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این مقام ارشد دفاعی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: آنها (نیروهای روسیه) شروع به جابجایی برخی نیروهای خود کرده اند و با ترک تأسیسات چرنوبیل به سمت بلاروس حرکت می کنند.

مقام آمریکایی که در خبر نامی از وی آورده نشده، افزود: ما فکر می کنیم که آنها می روند؛ در عین حال من نمی توانم به شما بگویم که همه آنها رفته اند.

پیش از این آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکشنبه شب به‌رغم تعمیرات انجام شده، در مورد ایمنی نیروگاه برق چرنوبیل اظهار نگرانی کرده بود.

شرکت ملی انرژی اوکراین (اوکرنر گو) در روزهای پایانی اسفندماه اعلام کرد که عملیات تعمیر نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به اتمام رسانده و تامین برق این نیروگاه را از سر گرفته است.

نیروهای روسیه روز ۴ مارس (۱۳ اسفند) نیروگاه زاپوریژیا را گلوله‌باران کرده و به تصرف خود در آوردند. این مساله موجب وقوع آتش سوزی در داخل نیروگاه شد که زنگ خطر یک فاجعه هسته‌ای احتمالی در اروپا را به صدا در آورد.

پیش از این نیز در روزی که روسیه به اوکراین حمله کرد، نیروهایش نیروگاه از کار افتاده چرنوبیل که محل فاجعه سال ۱۹۸۶ بود را تصرف کردند. حادثه رخ داده در این نیروگاه هسته‌ای موجب کشته شدن صدها نفر و انتشار آلودگی رادیواکتیو در مناطق مجاور شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید