اتهام شدید دبیرکل ناتو علیه روسیه

کدخبر: ۴۸۵۷۴۷
اقتصادنیوز: «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی سخنرانی در مقر این ائتلاف نظامی غربی، روسیه را به «دروغگویی» درباره بحران اوکراین متهم کرد.
اتهام شدید دبیرکل ناتو علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در شرایطی که مقام‌های مسکو بارها خواستار تضمین‌ عدم عضویت اوکراین در ناتو شده‌اند، دبیرکل این ائتلاف نظامی غربی روز پنجشنبه (امروز) اظهارات تندی علیه مسکو ایراد کرد.

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» موسوم به ناتو به منظور ارائه گزارش سالیانه این ائتلاف نظامی غربی درباره سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) در بروکسل مقر ناتو یک نشست خبری ترتیب داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، استولتنبرگ در این کنفرانس خبری درباره بحران اوکراین اظهارنظر کرد و به تندی علیه روسیه موضع گرفت.

دبیرکل ناتو از ترکیه به دلیل میزبانی از مذاکرات اخیر هیات‌های روسیه و اوکراین در استانبول قدردانی کرد و گفت که از همه تلاش‌ها به منظور پیدا کردن راه‌حل سیاسی به منظور پایان دادن به «این جنگ وحشیانه و بی معنی» استقبال می‌کند.

نمایندگان اعزامی روسیه و اوکراین، روز سه شنبه در استانبول به میزبانی ترکیه مذاکراتی چند ساعته را برگزار کردند؛ نشستی که پیش از آغاز آن رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور در حضور هیات‌های مسکو و کی‌یف سخنرانی کوتاهی انجام داد و خواستار «آتش‌بس فوری» شده بود.

ینس استولتنبرگ در ادامه به شدت به مواضع مسکو در قبال اوکراین تاخت و ادعا کرد: «روسیه به طور مکرر درباره نیات خودش دروغ گفته است». وی افزود، تنها باید روسیه را با اقداماتش قضاوت کرد و نه گفته‌هایش.

وی همچنین درباره وضعیت میدانی درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین که از روز پنجم اسفندماه سال گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد، اظهارنظر کرد.

به گفته دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، طبق اطلاعاتی که این ائتلاف نظامی در اختیار دارد، «واحدهای (نظامی) روسیه در حال عقب‌نشینی نیستند بلکه در حال تغییر موقعیت و جابجایی هستند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید