معاون وزیر کشور: خبرهای ناامنی مرزهای شرقی‌ ایران صحت ندارد

کدخبر: ۴۸۶۰۰۲
​اقتصادنیوز: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر هجوم گسترده آوارگان افغانستانی به سمت مرزهای ایران را تکذیب کرد.
معاون وزیر کشور: خبرهای ناامنی مرزهای شرقی‌ ایران صحت ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، سید مجید میراحمدی افزود: محل تهیه فیلم مرز جالق و کلگان در حوزه سرزمینی پاکستان است و ارتباطی با ورود آوارگان افغانستانی به ایران ندارد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: براساس گزارش فرماندهی مرزبانی و استانداری سیستان وبلوچستان این جمعیت وارد ایران نشده‌اند.

میراحمدی اضافه کرد: در تابستان سال گذشته با توجه به تغییرات حکومت و نگرانی های ایجاد شده برای بخشی از مردم افغانستان، جمعیت قابل توجهی به سمت مرزهای ایران به راه افتادند اما روزانه حدود ۵ هزار نفر آنان متوقف و به افغانستان هدایت شدند.

وی ورود غیرقانونی برخی از آوارگان افغان به ایران را در آن مقطع، محتمل دانست و خاطرنشان کرد: برای این منظور با تشدید اقدامات مراقبتی در مرزها، ورود غیرقانونی به کشور تحت کنترل بیشتری قرار دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: هم اکنون هم روزانه بالغ بر یکهزار نفر به مرزها می‌آیند اما از ورود غیر قانونی این اتباع، جلوگیری می شود.

میراحمدی یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود در افغانستان، تلاش برای ورود غیر مجاز به ایران همچنان ادامه دارد، هرچند روند آن کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: کنترل و مدیریت این مهم مستلزم تحول اساسی در انسداد، مراقبت و کنترل مرز مرزها و مدیریت ورود اتباع غیر مجاز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید