داخل خودروی شخصی حریم خصوصی است

کدخبر: ۴۸۶۰۲۷
آقای دادستان کل در نامه ای به نیروی انتظامی به مناسب ماه رمضان نوشته است «اتومبیل حریم خصوصی نیست»و این اشتباه را باز هم تکرار کرده است .
داخل خودروی شخصی حریم خصوصی است

قسمتهای داخلی اتومبیل ، مانند اتاق ، صندوق عقب و آنچه داخل آنهاست حریم خصوصی است و هیچکس نمی تواند وارد آن شده یا درآن تجسس کند.

 کسانی که می گویند اتومبیل حریم خصوصی نیست ، آثار حرفشان را یا نمی دانند یا تجاهل می کنند . اگر اتومبیل حریم خصوصی نباشد نتیجه اش این می شود که هرکسی می تواند بدون اجازه در اتومبیل را باز کند و حتی به داخل اتومبیل وارد شود، می تواند بدون اجازه  به داخل اتومبیل خیره نگاه کند ، می تواند از داخل اتومبیل بدون اجازه عکس و فیلم  بگیرد، می تواند بدون هر اجازه ای در صندوق عقب را باز کند . اما عقل و قانون  و شرع و عرف چنین نمی گوید و چنین چیزهایی را نمی پذیرد. آیا آقای دادستان کل می پذیرد که وقتی به تنهایی یا همراه با خانواده در اتومبیل خود نشسته است کسی با ایشان چنین رفتاری انجام دهد؟

همچنین در اکوایران ببینید : داخلی‌سازی لوازم خانگی موفق بود؟

 از این جهات اتومبیل فرقی با داخل خانه ندارد. کسی نمی تواند بدون اجازه وارد خانه ای شود یا از داخل آن عکسبرداری کند یا از پنجره به داخل خانه نگاه کند  و.... . زیرا خانه حریم خصوصی است. به همین دلیل است که ورود به خانۀ دیگری یا باید با اجازۀ حود او باشد یا با دستور قضایی .

اینکه پلیس اجازه دارد در صورت مشاهدۀ جرم مشهود با رعایت شرایط قانونی  اجازۀ مداخله دارد یک حکم کلی است. از این حکم کلی نمی توان نتیجه گرفت که داخل خودروی شخصی حریم خصوصی نیست.   

نتیجۀ این سخن که خودروی شخصی حریم خصوصی نیست این می شود که هیچ کس در خودروی شخصی خود امنیت نداشته باشد و به سادگی مورد تعرض دیگران قرار گیرد و هیچ حریم امنی باقی نمی ماند.

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید