در ارتباط با اوضاع اسف بار خود

تقدیم گزارش فلسطینیان از جنایات اسرائیل به سازمان ملل

کدخبر: ۴۸۶۰۴۲
اقتصادنیوز: فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی که از آنها به عنوان سرزمین های اشغال شده در سال ۱۹۴۸ نام برده می شود، طی گزارش ویژه ای به سازمان ملل اوضاع فاجعه آمیز خود را شرح دادند.
تقدیم گزارش فلسطینیان از جنایات اسرائیل به سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی که از آنها به عنوان سرزمین های اشغال شده در سال ۱۹۴۸ نام برده می شود، طی گزارش ویژه ای به سازمان ملل اوضاع فاجعه آمیز خود را شرح دادند.

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن در شماره امروز (شنبه) خود به نقل از گزارش مزبور نوشت: رژیم صهیونیستی پس از اشغال فلسطین تا کنون رویکرد تبعیض نژادی را علیه فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی در پیش گرفته و در همین رابطه قوانین نژادپرستانه ای وضع کرده است.

هیات اعزامی از سوی کمیته عالی پیگیری مسائل فلسطینیان در داخل سرزمین های اشغالی در امان پایتخت اردن در دیدار با گزارشگران و اعضای کمیته مستقل تحقیق سازمان ملل در خصوص جرم و جنایت های اسراییل علیه فلسطینیان در مناطق اشغالی و شرق بیت المقدس و اسراییل گزارش ویژه خود را تقدیم کردند.

این گزارش شامل موارد متعددی از جرم و جنایت های صهیونیست ها همچون نقض آزادی های سیاسی و مدنی ، اعدام های میدانی ، سیاست اعمال محدودیت در خصوص زمین و مسکن و انهدام خانه ها و بازداشت های اداری و تصویب قوانین نژادپرستانه همچون قانون قومیت و پیشگیری از برگزاری هر نوع گردهمایی می شود.

رژیم صهیونیستی رسما فلسطینیان ساکن مناطق تحت اشغال خود را به عنوان شهروندان درجه دو می داند. آنان از حقوق مساوی با یهودیان برخوردار نیستند. البته قانون قومیت این دسته از فلسطینیان را اصلا شهروند نمی داند و برخوردهای روزانه سه قوه مقننه و مجریه و قضائیه رژیم اشغالگر قدس این واقعیت را به اثبات می رساند. البته رژیم صهیونیستی از نوشتن موارد یاد شده در کتاب قوانین خود امتناع می ورزد تا از سوی نهادهای بین المللی مورد بازخواست قرار نگیرد.

شهروندان فلسطینی تنها در ۱۵ درصد از اراضی تاریخی خود در کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و منطقه اشغالی سال ۱۹۴۸ زندگی می‌کنند و ۸۵ درصد از سرزمین فلسطین در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد.

۱۴۸۷

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید