آقای رئیسی! حواستان به جیب دولت هست؟

کدخبر: ۴۸۶۴۱۸
یکی از اصلی‌ترین شعارهای رئیس جمهور، «رفع وابستگی کالاهای اساسی و سفره مردم به نرخ ارز» بود. اما الان می‌بینیم که برنج و گوشت هم با قیمت دلار گره خورده‌اند و هر روز بالاتر می‌روند.
آقای رئیسی! حواستان به جیب دولت هست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران، رئیس جمهور رئیسی در 8 ماه گذشته شعارهای اقتصادی بسیاری داده که آخرین آن ریشه کن کردن فقر مطلق قبل از آمدن سال تازه و قرن جدید بود. اما به نظر می‌رسد، بسیاری از سخنان او و تیم اقتصادی‌اش در حد حرف‌های قشنگ باقی می‌ماند و تغییری در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.

یکی از اصلی‌ترین شعارهای رئیس جمهور، «رفع وابستگی کالاهای اساسی و سفره مردم به نرخ ارز» بود. اما الان می‌بینیم که برنج و گوشت هم با قیمت دلار گره خورده‌اند و هر روز بالاتر می‌روند.

او وعده داده بود بازار ارز را مدیریت کند و یا در همین اواخر حرف از ریشه کن کردن فقر مطلق قبل از آمدن سال 1401 زده بود اما شواهد نشان می‌دهد که اتفاقی نیفتاده و سفره زندگی مردم هر روز کوچک‌تر از دیروز می‌شود.

رییس شورای تامین دام کشور می‌گوید:« تقاضا برای خرید گوشت قرمز کاهش ملموسی دارد و میزان مصرف گوشت در ایام نوروز و رمضان نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است. در سال‌های گذشته اگر خانواری برای ایام نوروز ۱۰ کیلو گوشت خریداری می‌کرد در سال جاری میزان خرید خود را نصف کرد.»

این مشکلات و محقق نشدن بسیاری از وعده‌های دولت سیزدهم در مورد شرایط اقتصادی کشور نشان می‌دهد که با شعار دادن نمی‌شود زندگی مردم را اداره کرد. اگر با شعار می‌شد وضعیت را به سامان کرد، الان وضعیت بورس سبز بود و همه از زندگی لذت می‌بردند.

اهالی سیاست باید بدانند که مردم به واسطه اینترنت و گسترش شبکه‌های اجتماعی، به راحتی به تمام حرف‌ها و وعده‌ها دسترسی دارند و می‌توانند هر روز آنها را مرور کنند و ببیند کدام یک عملی شده است و کدام در حد شعار باقی مانده است.

شاید اگر دولت هرچه زودتر برجام را احیا کند و به واسطه آن سروسامانی به وضع اقتصادی کشور بدهد، بتواند به بخشی از شعارهایش وعده عمل بپوشاند، در غیر اینصورت باید منتظر روزهای سخت‌تری از امروز بود.

دولت و حامیانش می‌گویند که کشور را به نتیجه مذاکرات گره نزده‌اند؛ اما ما مردم که می‌بینیم شرایط کشور و بازار، چشم به وین دارند تا ببیند بالاخره دود سفید از دودکش دیپلماسی بیرون می‌آید یا خیر.

 یک پدر هم وقتی به فرزندش وعده خرید دوچرخه یا کنسول‌ بازی می‌دهد ابتدا به جیب خود نگاه می‌کند و بعد از کارنامه و معدل خوب حرف می‌زند.

جیب دولت که فعلا خالی است و وعده و وعیدها در حال رژه رفتن در برابر مردم هستند و نکته جالب اینجاست که رئیس جمهور رئیسی هم هر روز وعده تازه‌ای به آنها اضافه می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید