پلیس خطاب به دولت و مجلس: بودجه ما را کامل بدهید

کدخبر: ۴۸۶۵۸۶
اقتصادنیوز: جانشین فرمانده انتظامی کل کشور گفت: میزان بودجه نیروی انتظامی مناسب است اما تاکید داریم که بودجه مصوب به طور کامل تخصیص داده شود .
پلیس خطاب به دولت و مجلس: بودجه ما را کامل بدهید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کل کشور  در باره بودجه نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۱ گفت: همواره انتظار ما از دولت‌ها و مجلس‌ها این است که در بودجه‌ریزی به جایگاه و تلاش ماموران انتظامی و امنیت کشور توجه داشته باشند.

رضایی درباره اینکه آیا از بودجه سال ۱۴۰۱ رضایت دارید یا خیر گفت:‌ واقعیت این است که در کشور در مورد بودجه به نوعی محدودیت‌هایی وجود دارد و ممکن است تمام انتظارات ما را برآورده نکند، اما وقتی با توجه به این محدودیت‌ها در بودجه نگاه می‌کنیم، می‌توان گفت که مناسب بوده است. آنچه ما به آن تاکید داریم این است که بودجه مصوب به طور کامل تخصیص داده شود .

جانشین فرماندهی انتظامی کل کشور ادامه داد: ما تاکید داریم بودجه‌هایی که در برنامه سال تصویب می‌شود اجرایی شود، اینکه ۲۰ تا ۳۰ و ۴۰ درصد آن اجرایی شود، این کار باعث نامطلوب شدن اجرای برنامه‌ها شده و در مدیریت هم مشکلاتی را ایجاد می‌کند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر کلان موضوع  بودجه  با توجه به محدودیت‌ها خوب بوده است، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دولت و دیگر دستگاه‌ها در حوزه مرزها و شهرها و جاده‌ها توجه ویژه‌ای به موضوعات ایمنی و امنیت شده و مجموعه انتظامی در تمام شئون تقویت شود. به عنوان مثال در مواردی مانند همین حوادث جاده‌ای و ... اگر مجموعه انتطامی در تمام شئون تقویت شود، این موضوع آثار خود را در دیگر دستگاه‌ها نیز نشان خواهد داد.

پیش از این سردار رضایی در دی ماه سال ۱۳۹۹ در گفت‌وگو با ایسنا پیشنهاد افزایش ۳۰ برابری بودجه را مطرح کرده و گفته بود:‌ « بودجه و زیر ساخت‌های نیروی انتظامی واقعا تناسبی با ماموریت ها و وظایفش ندارد و حتما لازم است که تحول اساسی در تمام زیرساخت‌ها اعم از ابنیه، تحرک و ... صورت بگیرد. در همین ماجرای کرونا در شرایطی که بسیاری از ادارات و سازمان‌ها با یک سوم، دوم سوم و... فعال بودند، ماموران نیروی انتظامی با آماده باش ۱۰۰ درصد سرکار هستند که این موارد باید جبران شود. البته مامور ما انتظاری ندارد، اما باید جبران خدمت انجام شود. پیش بینی ما این است برای اینکه بودجه به حد معقول برسد باید به ۳۰ برابر افزایش یابد و انتظار این است که مجلس یازدهم و دولت‌های آینده (سیزدهم) در این زمینه یک حرکتی را انجام دهند.»

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ بود که سرانجام بودجه ۳۷ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۷۹۳ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ریالی کشور برای سال ۱۴۰۱ به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و رییس مجلس نیز ۲۹ اسفندماه همان سال قانون آن را به رییس جمهوری ابلاغ کرد. حدود ۱۰ روز بعد در تاریخ نهم فروردین ماه امسال، رییس جمهور نیز «قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد، تا به این ترتیب وضعیت اولین بودجه کشور در قرن جدید نیز مشخص شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید