جوادی حصار: برخی جریان های سیاسی پشت نام علم الهدی پنهان می‌شوند

کدخبر: ۴۸۶۶۵۷
عضو حزب اعتمادملی گفت: من تصور می کنم که بدون شک دیدگاه های آقای علم الهدی در فضای مشهد بی تاثیر نیست اما همه آنچه در این فضا وجود دارد مربوط به ایشان نیست از جمله این که برخی علما در همه شهرهای دیگر کشور هم، دیدگاه های نزدیک به ایشان را دارند.
جوادی حصار: برخی جریان های سیاسی پشت نام علم الهدی پنهان می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت منیبان گفت: محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره وضعیت فرهنگی و خواسته های عمومی مردم استان خراسان رضوی در قیاس با دیدگاه های امام جمعه مشهد گفت: مشکل بزرگ ما در کشور افراط و تفریط است که مختص به یک حوزه خاص هم نیست و در حوزه های مختلف دامن گیر فرهنگ، ادب و سیاست شده است.

او در این باره افزود: آقای علم الهدی دیدگاه های مخصوص خود را دارد و تردیدی نیست که این دیدگاه ها از منظر افکار عمومی جانب افراط را داشته و با ذائقه عمومی مردم مشهد سنخیتی ندارد.

جوادی حصار با بیان این که «ذائقه عمومی مردم مشهد دیدگاه های آیت الله علم الهدی را بر نمی تابد»، تاکید کرد: در ماجرای کنسرت‌ هایی که اهل موسیقی و هنر دارند شاهد هستیم که وقتی کنسرتی، از مشهد به چناران و نیشابور می رود مردم به این شهرها گسیل می شوند و کیلومترها فاصله را، برای رسیدن و حضور در کنسرت طی می کنند و زمان می گذارند تا در کنسرت حاضر باشند، این ذائقه عمومی مردم مشهد است که با ذائقه عمومی آقای علم الهدی تفاوت دارد.

برخی جریان های سیاسی پشت نام علم الهدی پنهان می‌شوند

او در ادامه گفت: اما باید به نکته دیگری نیز توجه داشت که آیا هر اتفاقی که در مشهد رخ می دهد، مربوط به آقای علم الهدی است؟ به طور قطع پاسخ این سوال «خیر»است.

او خاطر نشان کرد: افراد دیگری در مشهد و خراسان هستند که آمال و آرزوها و خواسته‌های سیاسی و فرهنگی را در پناه یک قدرت سیاسی پیش می برند از جمله این که در حوزه فرهنگی دیدگاه های خود را با عنوان خواسته و رویکرد آقای علم الهدی در مشهد به مرحله اجرا در می آورند.

جوادی حصار در ادامه درباره واکنش امام جمعه مشهد به این گروه ها گفت: آقای علم الهدی هم نمی تواند هر روز به یک دلیلی بیانیه بدهد که این نظر من نبوده است.

او تاکید کرد: من تصور می کنم که بدون شک دیدگاه های آقای علم الهدی در فضای مشهد بی تاثیر نیست اما همه آنچه در این فضا وجود دارد مربوط به ایشان نیست از جمله این که برخی علما در همه شهرهای دیگر کشور هم، دیدگاه های نزدیک به ایشان را دارند.

اگر قرار است یک نگاه فقهی در کشور مسلط و پاسخگو باشد، آن نگاه تنها متعلق به ولی فقیه است

جوادی حصار با انتقاد از این که «اگر قرار باشد نگاه فقهی یک فقیه در هر حوزه ملاک عمل باشد همین وضع و بساط برقرار خواهد بود»، گفت: ممکن است برای مثال نظر امام جمعه آبادان با نظر امام جمعه زاهدان و گرگان درباره موضوعی متفاوت باشد بنابراین نمی توان هر نگاه فقهی را مبنای عمل قرار داد.

 

او با تاکید بر این که «نگاه فقهی یک فقیه نباید ملاک عمل دستگاه های اجرایی باشد»، افزود: اگر قرار باشد یک نگاه فقهی در کشور مسلط و هم پاسخگو باشد، طبیعتا و عرفا باید نگاه ولی فقیه حاکم باشد.

برخی مسائل در مشهد مخالف با روح حاکم بر مدیریت و کشورداری اسلامی است

جوادی حصار همچنین دراین باره تاکید کرد: زمانی که قرار باشد نگاه رهبری در این موارد ملاک عمل واقع شود طبیعتا نمی شود که نظر ولی فقیه در تهران برگزاری کنسرت باشد و در مشهد مجاز نباشد چرا که حتی اگر مساله حرمت، قداست و شانیت شرعی امام رضا (ع) مطرح باشد باز هم شهر ایشان حریمی جدای از حریم عمومی زیر نظر قانون و ولی فقیه تلقی نمی شود. اگر ملاک عمل اسلامی باشد، قانون باید در همه کشور برقرار باشد و به گمانم انچه در مشهد بر مردم مشهد و در خراسان به صورت عموم اعمال می شود یک تکلیف مالایطاق و خواسته مخالف با روح حاکم بر جریان های اسلامی است.

جوادی حصار تاکید کرد: وقتی ما از شریعت سهله و سمحه و آسان گیری سخن می گوییم و بر آن تاکید داریم، نمی شود در همه کشور آسان گیری باشد و در مشهد سخت گیری.

افراط و تفریط‌ های افراد کج‌اندیش عین ستم و جفا به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا(ع) است

او خاطر نشان کرد: خود مشی امام رضا(ع) در زمان حیات و در قلمرو ایشان چنین رویه‌ای نداشته و پیرامونیان حضرت هیچ کدام نقل نکردند که ایشان فرموده باشند که من چون در یک جایی زندگی می کنم مردم پیرامون من باید زندگی متفاوت از محل های دیگر، داشته باشند. این ها افراط تفریط‌های افراد کج‌اندیش و خود محور است که به نام تشیع و دیانت به عنوان پاسداشت از حریم رضوی بیان می کنند که از نگاه من این عین ستم و جفا به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا علیه اسلام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید