وزیر آمریکایی:

روسیه باید از گروه ۲۰ اخراج شود

کدخبر: ۴۸۷۰۶۰
اقتصادنیوز: وزیر خزانه‌داری آمریکا با لازم دانستن اخراج روسیه از گروه ۲۰، گفت باید مسکو را از مشارکت در نهادهای بین‌المللی کنار بزنند.
روسیه باید از گروه ۲۰ اخراج شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ژانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا بامداد پنجشنبه گفت که روسیه باید از مجمع اقتصادهای بزرگ جهان موسوم به «گروه ۲۰» اخراج شود.

یلن طی جلسه استماع کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، تهدید کرد که در صورت حضور مقامات روسی در نشست آتی گروه ۲۰، آمریکا حضور در این نشست را تحریم خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یلن مدعی شد: «حمله روسیه به اوکراین و کشتار غیرنظامیان در بوچا، مذموم است، نشان‌دهنده توهین غیرقابل قبولی به نظم جهانی مبتنی بر قوانین است و عواقب اقتصادی عظیمی در اوکراین و فراتر از آن خواهد داشت».

وی  به قانونگذاران آمریکایی گفت که دولت بایدن می‌خواهد روسیه را از مشارکت فعال در نهادهای بین‌المللی بزرگ کنار بزند، اما اذعان داشت که با توجه به قوانین صندوق بین‌المللی پول، بعید است که روسیه از صندوق بین‌المللی پول اخراج شود.

این وزیر آمریکایی در پاسخ به سوالی گفت: «بایدن به صراحت گفت و من قطعاً با او موافقم که روسیه مانند گذشته در هیچ یک از مؤسسات مالی کار کند. او خواسته است که روسیه از گروه ۲۰ حذف شود و من به همکارانم در اندونزی گفته‌ام که در صورت حضور روس‌ها در تعدادی از جلسات شرکت نخواهیم کرد».

به نوشته رویترز، یلن اظهار داشت که انعطاف‌پذیری در مبادلات انرژی روسیه ضروری است زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی «به شدت به گاز طبیعی روسیه و همچنین نفت وابسته هستند و متعهد هستند که در سریع‌ترین زمان ممکن از این وابستگی خارج شوند.»

وی ادامه داد که ممنوعیت کامل واردات نفت از روسیه، سومین تولیدکننده بزرگ جهان پس از آمریکا و عربستان سعودی، احتمالاً باعث افزایش قیمت‌ها خواهد شد که هم به واشنگتن و هم به اروپا آسیب می‌رساند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین به چین هشدار داد که واشنگتن آماده است تا ابزارهای تحریمی خود را علیه پکن در صورت تجاوز چین به تایوان، اعمال کند.

پیش از این نیز «جیک سالیوان» مشاور امنیتی رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به تصمیم واشنگتن برای افزودن بر تحریم‌های ضد روسی، گفت به حمایت نظامی از اوکراین نیز ادامه می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید