هیات ۵ نفره زنانه برای رسیدگی به آزار و خشونت جنسی در سینمای ایران+ اسامی نامزدها

کدخبر: ۴۸۷۲۱۵
اقتصادنیوز: آزاده صمدی بازیگر سینما از رای گیری بین زنان امضاکننده بیانیه اعتراض به خشونت علیه زنان در سینما و انتخاب هیات پنج نفره رسیدگی به آزار و خشونت جنسی در سینما خبر داد.
هیات ۵ نفره زنانه برای رسیدگی به آزار و خشونت جنسی در سینمای ایران+ اسامی نامزدها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس همچنین زنان هنرمند سینما با انتشار «بیانیه زنان دست اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» به حمایت از همکاران خود پرداختند و درباره مسایلی که سال‌ها در سکوت مانده است، مطالبه خود را مطرح کردند.

حال آزاده صمدی بازیگر سینما در پست اینستاگرامی خود از رای گیری مخصوص زنان امضاکننده بیانیه اعتراض به خشونت و انتخاب هیات پنح نفره رسیدگی به آزار و خشونت جنسی در سینما خبر داد.

متن این پست به شرح زیر است:

«انتخاب هیات ۵ نفره رسیدگی به آزار و خشونت جنسی در سینما

رای گیری مخصوص زنان امضاکننده بیانیه اعتراض به خشونت علیه زنان در عرصه سینما و تئاتر

قرار است مجمعی برای پیگیری خواست بیانیه رسیدگی به خشونت و آزار علیه سینماگران زن توسط کمیته مستقل تشکیل شود که طبیعتا و برای جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق نیاز به انتخاب پنج نماینده ضروری به نظر می رسد.

در لیست زیر تعدادی از زنان سینماگر برای به عهده گرفتن این مسئولیت کاندید شد‌ه‌اند. شما زنان دست اندرکار سینما و تئاتر امضا کننده با مراجعه به دایرکت صفحه «جنبش می_تو ایران» یک کد دریافت می‌کنید و سپس از این لیست به نمایندگان مورد نظر خود رای خواهید داد.

امید است این فرآیند دموکراتیک گام بعدی را در رسیدگی دقیق به این موضوع در جهت حق‌خواهی استوار کند.

پ.ن: لطفا فقط فقط زنانی که بیانیه را امضا کرده اند برای رای گیری به صفحه «جنبش می_تو ایران» دایرکت داده و کد دریافت کنند و برای ثبت نام رای خود به لینک پایین متن مراجعه کنند.

قدم اول اگر امضاکنندگان بیانیه هستید به صفحه «جنبش می_تو ایران» در دایرکت پیام دهید.

اسامی کاندیداها به شرح زیر است:

نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، آزاده صمدی، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی و ثمین مهاجرانی»

در میان اسامی فوق که اغلب بازیگر یا کارگردان سینما و تئاتر هستند، ریحانه طراوتی بیشتر به عنوان عکاس شناخته می شود و ثمین مهاجرانی نیز مدیر روابط عمومی اصغر فرهادی است.

با افشاگری سمیه میرشمسی دستیار کارگردان سینما درباره رفتار نامناسب یک بازیگر مرد در پشت صحنه یک فیلم سینمایی هنرمندان بسیاری برای حمایت از او و دیگر زنانی که در چنین شرایطی قرار گرفته و به جبر اجتماعی و یا کاری لب به سخن باز نکردند بیانیه و یادداشت نوشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید