پاسخ مسکو به اتهامات کی‌یف درباره حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک

کدخبر: ۴۸۷۳۱۴
اقتصادنیوز: روسیه، در حمله خونبار به یک ایستگاه قطار در شهر «کراماتورسک»، ملی گرایان افراطی اوکراین را مسئول دانست.
پاسخ مسکو به اتهامات کی‌یف درباره حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، منابع خبری از حمله موشکی به ایستگاه قطار شهر «کراماتورسک» در شرق اوکراین و کشته یا زخمی شدن صدها نفر خبر می‌دهند.

خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت راه آهن اوکراین اعلام کرد: در جریان حمله ایستگاه قطار کراماتورسک در منطقه دونباس، حداقل ۳۰ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز از افزایش شمار کشته‌های حمله موشکی به ایستگاه قطار کراماتورسک به ۳۵ نفر خبر داد؛ این در حالی است که مقامات دونتسک شمار کشته‌های حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک را ۳۹ و زخمی‌ها را ۸۷ نفر اعلام کردند.

فرماندار منطقه دونتسک در واکنش به این حمله گفت: هزاران غیرنظامی هنگام حمله موشکی به ایستگاه قطار کراماتورسک منتظر تخلیه از این شهر بودند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به این حادثه در سخنرانی مقابل پارلمان فنلاند مدعی شد روسیه عامل حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک است ولی ستاد دفاع از جمهوری مردمی دونتسک که مورد حمایت روسیه است اعلام کرد: ارتش اوکراین شهر کراماتورسک را با موشک "توچکا-او" هدف قرار داد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه در تاریخ ۸ آوریل در شهر کراماتورسک هیچ گونه مأموریتی نداشتند و موشک‌های مورد استفاده متعلق به ملی گرایان کی یف می‌باشد. همه اظهارات نمایندگان رژیم ملی‌گرای کی‌یف در مورد حمله موشکی که ادعا می‌شود روسیه در ۸ آوریل در ایستگاه راه‌آهن در شهر کراماتورسک انجام داد، تحریک‌آمیز و کاملاً نادرست است.

این وزارتخانه افزود: نیروهای مسلح روسیه در تاریخ ۸ آوریل در شهر کراماتورسک هیچ گونه مأموریت تهاجمی نداشتند. موشک‌های تاکتیکی "توچکا-او" که قطعات آن در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک پیدا شده و تصاویر آن توسط شاهدان عینی منتشر شده است، فقط توسط نیروهای مسلح اوکراین استفاده می‌شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم در واکنش به حمله شهر کراماتورسک تأکید کرد: نیروهای روسیه از موشک به کار رفته در حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک استفاده نمی‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید