کویت میزبان امیرعبداللهیان می‌شود / جزئیات رایزنی وزرای خارجه دو کشور

کدخبر: ۴۸۷۳۲۰
اقتصادنیوز: وزیر خارجه کویت با دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به کویت و گفتگو در خصوص روند گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای، بر موضع حمایتی کویت از مذاکره و گفتگوی منطقه ای تاکید کرد.
کویت میزبان امیرعبداللهیان می‌شود / جزئیات رایزنی وزرای خارجه دو کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران؛ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در یک تماس تلفنی با شیخ احمد ناصر الصباح وزیرخارجه کویت، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و ملت کویت در خصوص موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای  و بین المللی  گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بسط مناسبات دوجانبه با کویت و انجام گفتگوهای منطقه ای، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اولویت سیاست توسعه همه جانبه روابط با همسایگان، علاوه بر گفتگو ، بر همکاری عملی منطقه ای تاکید دارد و ما همکاری منطقه ای را به نفع امنیت، پیشرفت و توسعه منطقه می دانیم.

 

 

امیرعبداللهیان با اشاره به برقراری آتش بس موقت در یمن اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش بس در یمن استقبال کرد و در ادامه بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی و ارسال کمک های انسانی به یمن تاکید دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم ها را تبیین کرد.

شیخ احمد ناصر الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این گفتگوی تلفنی متقابلا ماه مبارک رمضان را به همتای ایرانی خود، دولت و مردم ایران تبریک گفت و بر عزم کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کویت ابراز امیدواری کرد استمرار آتش بس، زمینه ساز گفتگوهای یمنی و حل و فصل بحران یمن گردد.

وزیر امور خارجه کویت در پاسخ به لزوم تعیین مرز آبی و بهره برداری از میادین مشترک، آمادگی کویت را برای از سرگیری مذاکرات حقوقی دو کشور اعلام کرد.

شیخ احمد الصباح با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به کویت و گفتگو در خصوص روند گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای، بر موضع حمایتی کویت از مذاکره و گفتگوی منطقه ای تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید