اروپا دارایی‌های روسیه و بلاروس را مسدود کرد

کدخبر: ۴۸۷۳۳۴
اقتصادنیوز: طبق آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا که گفته می‌شود تنها بخشی از اطلاعات است، دارایی‌هایی نظیر قایق‌های تفریحی، بالگرد و املاک و مستغلات و همچنین آثار هنری به ارزشی بیش از ۶.۷ میلیارد یورو توقیف شده است.
اروپا دارایی‌های روسیه و بلاروس را مسدود کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون در مجموع بیش از ۲۹.۵ میلیارد یورو از دارایی‌های اتباع روسیه و بلاروس را در چارچوب تحریم‌های وضع شده علیه این دو کشور به‌دلیل جنگ اوکراین، بلوکه کرده اند.

یورونیوز گزارش داد، طبق آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا که گفته می‌شود تنها بخشی از اطلاعات است، به عنوان نمونه دارایی‌هایی نظیر قایق‌های تفریحی، بالگرد و املاک و مستغلات و همچنین آثار هنری به ارزشی بیش از ۶.۷ میلیارد یورو توقیف شده است.

کمیسیون اروپا از کشورهای عضو خواسته تا تدابیر تحریمی که در سطح ملی علیه روسیه اتخاذ کرده‌اند و همچنین کلیه اطلاعات و جزئیات مربوط به آن‌ها را به اطلاع بروکسل برسانند.

همزمان با رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر و عزم بروکسل بر وضع تحریم‌های جدید علیه کرملین، رئیس کمیسیون اروپا همراه با مسوول سیاست خارجی اتحادیه به سمت کی‌یف، پایتخت اوکراین حرکت کردند.

این درحالی است که گفته می‌شود نیروهای روسیه از شمال اوکراین نیز عقب‌نشینی کرده‌اند تا تمرکز اصلی خود را بر کنترل مناطق شرقی قرار دهند. مقامات اوکراینی روز گذشته از ساکنان این مناطق خواسته بودند که خانه و کاشانه خود را برای رسیدن به یک مکان امن فورا ترک کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اذعان بر اینکه میزان تلفات و خسارات وارده به ارتش روسیه در این مدت قابل توجه بوده است، از آن با عنوان «تراژدی عظیم» یاد کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز خواستار کمک تسلیحاتی غرب برای مقابله با تهاجم روسیه شده است. دبیرکل ناتو در نشست بروکسل با تاکید بر حمایت از اوکراین، گزینه ارسال تسلیحات سنگین‌تر به کی‌یف را مطرح کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین می‌گوید، دو دختر بزرگسال ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به فهرست تحریم‌های این کشور می‌افزاید.

پیش‌تر واشنگتن در اقدامی مشابه فرزندان پوتین را تحریم کرده بود.

دو مقام اتحادیه اروپا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌ها و محدودیت در سفرهای کاترینا تیخونووا و  ماریا ورونتسوا، دو دختر ولادیمیر پوتین خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید