نامه سناتورهای جمهوری به بایدن برای حمایت از اسرائیل در برابر ایران

کدخبر: ۴۸۷۳۸۲
اقتصادنیوز: چند سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای ضد ایرانی خواستار حمایت از رژیم صهیونیستی شدند.
نامه سناتورهای جمهوری به بایدن برای حمایت از اسرائیل در برابر ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این نامه خطاب به بایدن ادعا شده است: به نظر می‌رسد دولت شما قصد دارد به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران دست یابد که مسیر این کشور برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را هموار کند. ایران مجهز به سلاح هسته‌ای پیامدهای منفی بزرگی در منطقه خواهد داشت. 

سناتورهای جمهوری خواه از جمله «مارکو روبیو»، «تد کروز»، «تام کاتن»، «جیم ریش»، «لیندسی گراهام»، «بیل هاگرتی» و «راگر ویکر» در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود افزودند: ایران هسته‌ای موجودیت اسرائیل و دولت‌های  عرب متحد ما را به خطر انداخته، موقعیت آمریکا را در خاورمیانه تخریب می‌کند و در نهایت آمریکا را تهدید خواهد کرد. (بنابر این) اصلاح مسیر لازم است. 

در بخش دیگر این نامه آمده است: ما از دولت شما می‌خواهیم که برای ارائه قابلیت‌های نظامی به اسرائیل با هدف دفاع از خود در مقابل ایران اقدامات فوری انجام دهید. 

به گزارش ایرنا، تد کروز سناتور جمهوری‌خواه تگزاس در مصاحبه با رسانه سعودی ایران اینترنشنال مدعی شد، دلیل اینکه دولت آمریکا نمی‌خواهد جزئیات این مذاکرات (مذاکرات وین) آشکار شود این است که نتیجه این مذاکرات یک توافق وحشتناک برای آمریکا است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید