یک چهارم ارتش روسیه در اوکراین غیرعملیاتی هستند!

کدخبر: ۴۸۷۶۱۱
اقتصادنیوز: با گذشت شش هفته از جنگ اوکراین، تقریباً ۲۹ گروه از نیروهای روسی اکنون از ماموریت خارج شده اند و غیر عملیاتی هستند.
یک چهارم ارتش روسیه در اوکراین غیرعملیاتی هستند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه سی ان ان شنبه شب به نقل از مقامات اروپایی گزارش داد که روسیه پیش از حمله حدود ۱۲۰ گروه تاکتیکی گردان (BTG) را در اطراف اوکراین مستقر کرده بود.

به ادعای سی ان ان، با گذشت شش هفته از جنگ اوکراین، تقریباً ۲۹ گروه از نیروهای روسی اکنون از ماموریت خارج شده اند و غیر عملیاتی هستند.

نیروهای روسی سعی کرده‌اند برخی از بخش‌های باقی‌مانده گروه های تاکتیکی گردان را در واحدهای جنگی منسجم ترکیب کنند و از بقایای دو یا سه گروه برای بازسازی یک گروه یکپارچه استفاده کنند.

گزارش سی ان ان در حالی منتشر می شود که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پنجشنبه گذشته در مصاحبه با اسکای نیوز به طور مختصر پذیرفت که روسیه متحمل تلفات قابل توجه نیروهای خود در اوکراین شده است و آن را یک تراژدی بزرگ برای این کشور خواند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا خروج نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق اطراف آن می تواند به عنوان تحقیر برای کرملین تلقی شود، گفت که استفاده از این کلمات درکی نادرست از وضعیت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید