آغاز بحران سیاسی در پاکستان

شادی و خشم مخالفان و موافقان عمران خان در خیابان‌های اسلام آباد

کدخبر: ۴۸۷۶۳۷
عمران خان پس از چندین هفته جنجال سیاسی بامداد روز یکشنبه دهم آوریل 2022 با رأی ۱۷۴ نماینده از مجموع ۳۴۲ نفر از سمت نخست وزیری پاکستان عزل شد. .
 شادی و خشم مخالفان و موافقان عمران خان در خیابان‌های اسلام آباد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، هم زمان با برکناری عمران خان از مقام نخست وزیری پاکستان توسط مجلس این کشور، ده ها هزار نفر از موافقان و مخالفان او در خیابانهای اسلام آباد و لاهور حاضر شده و دست به شادی و یا مخالفت زده اند.

 پس از آنکه مجلس پاکستان پس از یک نشست ۱۴ ساعته طرح استیضاح عمران خان را بررسی کرد و به برکناری وی رای مثبت داد، به طور هم زمان دهها هزار نفر از مردم پاکستان، بعضی برای شادی و برخی برای مخالفت به خیابان های اسلام آباد ریخته اند.

ویدیوهایی از مولانا فضل الرحمان، رئیس جمعیت علمای اسلام پاکستان که روابط نزدیکی با طالبان دارد منتشر شده که جمعیت دیدار کننده با او برکناری عمران خان را تبریک می گویند و او نیز با شادی به آنها پاسخ متقابل می دهد . فضل الرحمان از مخالفان سیاسی جدی عمران خان محسوب می شد که هم اکنون به یکی از خوشحال ترین چهره های سیاسی پاکستان تبدیل شده است.

عمران خان پس از چندین هفته جنجال سیاسی بامداد روز یکشنبه دهم آوریل 2022 با رأی ۱۷۴ نماینده از مجموع ۳۴۲ نفر از سمت نخست وزیری پاکستان عزل شد. .

عمران خان پیش از این هشدار داده بود که در صورت برکناری، دولت جدید را به رسمیت نخواهد شناخت.

آقای خان همچنین مخالفانش را به همکاری با ایالات متحده متهم کرده است. آمریکا این اتهام را رد می کند.

او از مردم خواسته بود تا یکشنبه به خیابان‌ها بیایند و علیه دخالت بیگانگان تظاهرات کنند.

در همین حال منابع خبری از حضور دهها هزار نفر از طرفداران عمران خان در پی عزل او در خیابان های لاهور خبر داده اند.

از نخست وزیر معزول پاکستان نقل شده که گفته است : منن در برابر توطئه دشمنان خارجی تنها ماندم اگر می‌خواهید مرا بکشید، بکشید، من به مردم کشورم خیانت نمیکنم ومرگ یک روز فرا میرسد.

بله من تنها هستم اما بردگی پذیرفته نیست. من تا لحظه آخر میجنگم و حاضرم به زندان بروم.

به نظر می رسد تحولات سیاسی پاکستان یک بار دیگر می رود تا این کشور را مدتی دچار بحران سیاسی کند، موضوعی که در این کشور سابقه دار است چرا که هیچ نخست وزیری در این کشور تا کنون نتوانسته دوره پنج ساله خود را به اتمام برساند و یا از طریق کودتا و یا از طریق ترور از کار برکنار شده است.

با این همه عمران خان اولین نخست وزیر پاکستان است که به شیوه رای عدم اعتماد از طریق مجلس از قدرت کنار گذاشته می شود. اقدامی که از سوی عمران خان و طرفدارانش به کودتای نرم و توطئه آمریکا لقب گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید