کشف گور دسته‌جمعی جدید در اوکراین؛ عزم پوتین برای حمله گسترده به شرق

کدخبر: ۴۸۷۸۰۰
اقتصادنیوز: مقامات اوکراینی از کشف گورهای دسته‌جمعی جدیدی در شهرهای اطراف پایتخت این کشور خبر داده‌اند.
کشف گور دسته‌جمعی جدید در اوکراین؛  عزم پوتین برای حمله گسترده به شرق

به گزارش اقتصادنیوز ، در شرایطی که تلفات فزاینده غیرنظامیان  موجب محکومیت گسترده بین المللی و تحریم‌های جدید علیه روسیه شده، مقامات اوکراینی از کشف گورهای دسته‌جمعی جدیدی در شهرهای اطراف پایتخت این کشور خبر داده‌اند.

یک مقام اوکراینی به خبرگزاری رویترز گفته که یک گور با حداقل دو جسد غیرنظامی در روستای بوزوا در نزدیکی کی‌یف پیدا شده است. این جدیدترین گور گزارش شده پس از عقب‌نشینی نیروهای روسی از مناطق شمال پایتخت اوکراین -برای تمرکز حملات خود در شرق- است که کشف شد. تاراس دیدیچ، فرماندار بخش دمیتریوکا که بوزووا را شامل می‌شود، پیش‌ از آن به تلویزیون اوکراین گفته بودکه گوری با ده‌ها جسد در گودالی نزدیک یک پمپ بنزین پیدا شده است.

دیدیچ در تماس تلفنی با رویترز گفته: «در حال حاضر، در حالی که داریم صحبت می‌کنیم، در حال بیرون کشیدن دو جسد روستایی هستیم که در اثر شلیک کشته شده‌اند. افراد مفقود دیگری هم هستند که ما هنوز قادر به پیدا کردن‌شان نیستیم».

tnCQtrNamEeW

تلفات فزاینده غیرنظامیان -به ویژه در مورد صدها کشته در شهر بوچا- موجب محکومیت گسترده بین المللی و تحریم های جدید، شده است. مسکو اتهامات جنایات جنگی توسط اوکراین و کشورهای غربی را رد کرده است. این کشور هدف قرار دادن غیرنظامیان را در آنچه که آن را «عملیات ویژه» برای غیرنظامی کردن و «نازی‌زدایی» همسایه جنوبی خود می‌خواند، رد کرده است. اوکراین و کشورهای غربی این موضوع را بهانه‌ای بی‌اساس برای جنگ برشمرده‌اند. 

روسیه از زمان تهاجم در 24 فوریه تاکنون موفق به تصرف هیچ شهر بزرگی نشده، اما اوکراین می‌گوید روسیه در حال جمع‌آوری نیروهای خود در شرق برای تدارک یک حمله بزرگ است و از مردم خواسته است که منطقه را ترک کنند. وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده که روسیه به دنبال ایجاد یک کریدور زمینی از کریمه -که در سال 2014 آن را به خاک خود ضمیمه کرده- به سوی منطقه شرقی دونباس است که بخشی از آن در کنترل جدایی طلبان مورد حمایت مسکو است. هم‌چنین این گزارش مدعی‌ست نیروهای مسلح روسیه همچنین به دنبال تقویت تعداد نیروهای خود با پرسنل مرخص شده از خدمت نظامی از سال 2012 هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید