دستور رفتار شایسته با مهاجرین افغان صادر کنید!

کدخبر: ۴۸۷۸۴۳
​اقتصادنیوز: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.
دستور رفتار شایسته با مهاجرین افغان صادر کنید!

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که متقی در این دیدار درباره وضعیت مهاجرین افغان در ایران ابراز نگرانی کرده و از مقامات ایرانی درخواست کرد تا دباره رفتار شایسته با مهاجرین افغان در ادارات امنیتی دستورات لازم را صادر کنند.

این در حالی است که سفارت ایران در کابل در درباره انتشار برخی مطالب با هدف ایجاد فتنه و شکاف میان دو ملت ایران و افغانستان هشدار داد.

به گفته این سفارت، جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که به شایستگی میزبان مهاجران افغانستانی بوده و هم اکنون نیز میزبان حداقل 5 میلیون نفر از آنان می‌باشد که عموما از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

سفارت ایران در کابل در بخشی دیگر از این اطلاعیه هشدار داد کلیپ های منتشره در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت اتباع افغانستان در ایران به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده در صدد گل آلود ساختن روابط ریشه دار، عمیق و تاریخی بین دو ملت ایران و افغانستان بوده و به دنبال القای ایران هراسی در جامعه افغانستان است. واضح است که این قبیل فیلم ها، کلیپ ها و تصاویر نمی‌تواند مبنائی برای قضاوت عادلانه در ارتباط با نوع رفتار در قبال اتباع افغانستان در ایران قلمداد گردند.

بنا براعلام سفارت ایران، از سوی دیگر فیلم ها و کلیپ‌هائی در فضای مجازی در حال انتشار است که به دنبال القای افغان هراسی در جامعه ایران می‌باشند و در آنها اتباع افغانستان مرتکب جرم و جنایت علیه مردم ایران نشان داده می‌شوند. کنار هم قرار دادن این نوع فیلم ها از جریان رسانه ای هدفمندی که به دنبال تخریب روابط دو کشور هستند پرده بر می دارد.

این سفارت همچنین اعلام کرد نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایراندر افغانستان شامل سفارت در کابل وسرکنسولگری ها در هرات، قندهار،جلال آباد و مزار شریف همه روزه بهجز ایام تعطیل نسبت به صدور روادید اقدام می نمایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید