اظهارات مهم ابراهیم رئیسی درباره مذاکرات وین/ راهبرد ما مذاکرات، راهبرد اعلامی از سوی رهبر انقلاب است

کدخبر: ۴۸۷۸۸۶
رئیسی: با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در این جلسه از جمله در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: مؤکداً و مکرر اعلام کرده‌ایم که راهبرد ما در مذاکرات هسته‌ای، راهبرد اعلامی از سوی مقام معظم رهبری است.
اظهارات مهم ابراهیم رئیسی درباره مذاکرات وین/ راهبرد ما مذاکرات، راهبرد اعلامی از سوی رهبر انقلاب است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور یکشنبه شب در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران و اصحاب رسانه گفت: انتقاد رسانه ها و انتقال دیدگاه‌ها، نظرات و انتقادات مردم به دولت می‌تواند کمک بزرگی برای حل مشکلات کشور باشد.

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه اینگونه نشست‌ها را برای دولت بسیار مفید و مغتنم می‌دانم، گفت: مؤکداً به همه همکاران خود توصیه کردم که نشست‌های مستمر و منظم با نخبگان و حتی مخالفان دولت داشته باشند و از ایده‌ها و نظرات ‌آنان استفاده کنند.

رئیس‌جمهور رویکرد محوری دولت مردمی را تلاش برای اجرای عدالت خواند و افزود: اجرای عدالت خواست مردم، تکلیف قانونی دولت، تاکید مقام معظم رهبری و یکی از عقب‌ماندگی‌های جدی در نظام جمهوری اسلامی است. تلاش دولت این است که در همه عرصه‌ها از جمله نظام مالیاتی، نظام بانکی، مقررات و شیوه جذب افراد، نحوه استفاده و به کارگیری افراد، نظام پرداخت حقوق و زمینه‌های دیگر عدالت اجرا شود.

رئیسی از اصحاب رسانه خواست تا با اطلاع‌رسانی صادقانه و منصفانه پل ارتباطی میان دولت و مردم باشند و اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، مردم مومن انقلابی و حاضر در صحنه مهمترین و اصلی‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی هستند و بسیار مهم است که امید و اعتماد آنان حفظ شده و ارتقا یابد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز دوران جنگ روایت‌ها است، تصریح کرد: اصحاب رسانه نقش موثری در روایت دقیق، صریح، سریع و امیدآفرین از رویدادهای مختلف دارند و بدون رسانه‌های حرفه‌ای، منصف و متعهد امکان هماوردی با دشمنان در عرصه جنگ روایت‌ها وجود ندارد.

رئیسی نقش رسانه‌ها در افزایش و اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی را قابل توجه دانست و گفت: البته این به معنی آن نیست که رسانه‌ها نباید دولت را نقد کنند، زیرا انتقاد آنان و انتقال دیدگاه‌ها، نظرات و انتقادات مردم به دولت می‌تواند کمک بزرگی برای حل مشکلات کشور باشد.

وی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در این جلسه از جمله در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: مؤکداً و مکرر اعلام کرده‌ایم که راهبرد ما در مذاکرات هسته‌ای، راهبرد اعلامی از سوی مقام معظم رهبری است. گاهی عده‌ای طوری وانمود می‌کنند که مسئله مذاکرات هسته‌ای، تنها مسئله عرصه سیاست خارجی کشور است اما این از نظر ما نادرست است. از نظر دولت، مذاکرات هسته‌ای یکی از مسائل سیاست خارجی کشور است، نه همه مسئله سیاست خارجی.

رئیسی اظهار داشت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از سوی دولت به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی و ارتباط با اصحاب رسانه و نخبگان در حوزه مذاکرات هسته‌ای تعیین شده و اصحاب رسانه به طور مستمر جلسات و نشست‌هایی با مسئولان مربوطه در دبیرخانه در جریان روند پیشرفت مذاکرات قرار می‌گیرند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات پیش روی دولت در روزهای آغازین شروع به کار از جمله موضوع تامین منابع و پرداخت حقوق کارکنان دولت، تصریح کرد: امروز دیگر شرایط کاملا متفاوت شده و دولت اجرای برنامه‌های خود برای رفع مشکلات بزرگتر را آغاز کرده است.

رئیسی با اشاره به تلاش دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری در کشور ادامه داد: دولت از شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ و بانک‌ها خواسته بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص وارد عرصه سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی و طرح‌های بزرگ شوند و در کنار آنها برای استفاده از ظرفیت‌های نهادهای انقلاب اسلامی در این زمینه نیز برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقدامات دولت برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در این بخش کار آغاز شده اما روند آن باید به مرحله مشخصی برسد تا جزئیات آن اعلام شود. انجام این سرمایه‌گذاری‌ها و در کنار آن تلاش برای ارتقای بهره‌وری می‌تواند به دولت در تحقق هدف رشد اقتصادی هشت درصدی کمک کند.

رئیسی بر ضرورت تقویت حوزه اطلاع‌رسانی و تبیین اقدامات دولت تاکید کرد و گفت: همه ما در دولت مسئولیت داریم که با برنامه‌ریزی، زمینه تبیین بهتر و بیشتر دستاوردهای دولت به جامعه را فراهم کنیم چرا که این کار برای مردم امیدآفرین است و می‌تواند گام موثری در مقابله با جریان یاس‌آفرینی دشمن باشد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دشمن به دنبال یأس‌آفرینی و ناامید کردن مردم است و شما اصحاب رسانه با راهبرد اطلاع‌رسانی امیدآفرین نقش موثری در خنثی کردن توطئه‌های دشمن و کسب پیروزی در نبرد روایت‌ها دارید.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر، محمدجواد اخوان مدیر مسئول روزنامه جوان، محمدعلی نادعلی‌زاده مدیرعامل پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، محمدامین ایمان‌جانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، علیرضا بختیاری مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد، مهدی جهان‌تیغی مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی جهان نیوز، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، محمد قوچانی مدیرمسئول روزنامه سازندگی، هادی قاسمی مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر دانشجو، حمید رسایی مدیرمسئول نشریه ۹ دی، محمدرضا احمدی مدیر اخبار ریاست جمهوری واحد مرکزی خبر، محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار، مسلم معین مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج، محمدصادق عرب مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی تابناک، حجت‌الاسلام محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در سخنانی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

لزوم توجه به بازسازی امید، اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی، اطلاع‌رسانی شفاف و گفت‌وگو با مردم درباره مشکلات و محدودیت‌های پیش روی دولت، تلاش برای ایجاد ثبات در فضای فعالیت و مقررات ناظر به کسب‌وکارهای اقتصادی، تبیین موثرتر اقدامات مهم دولت به ویژه در زمینه واکسیناسیون عمومی، تقویت ارتباط دولت با نخبگان، تدوین نظام مسائل کشور در عرصه‌های مختلف با کمک مجامع علمی و دانشگاهی، حمایت از مجموعه دغدغه‌مندان و دلبستگان به نظام به عنوان عقل منفصل دولت و بهره‌گیری از آنان برای تبیین سیاست‌ها و اقدامات دولت و تسری دادن تغییرات رخ داده در مدل حکمرانی در راس دولت به سطوح پایین‌تر از جمله مهمترین نظرات و دیدگاه‌هایی مطرح شده از سوی ۱۵ تن از مدیران رسانه‌ای حاضر در جلسه بود.

۲۱۲۱

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید