درخواست عمران خان از مردم پاکستان: به خیابان ها بیاید/ هرگز دولت وارداتی را نمی پذیرم

کدخبر: ۴۸۷۸۹۰
طرفداران حزب «تحریک انصاف» با فراخوان عمران خان در اعتراض به برکناری وی از قدرت به خیابان‌ها آمدند.
درخواست عمران خان از مردم پاکستان: به خیابان ها بیاید/ هرگز دولت وارداتی را نمی پذیرم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نخست‌وزیر سابق پاکستان با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با تأکید بر این‌که پاکستان خواهان روابط یکجانبه با هیچ کشوری نیست، گفت: «ما کشوری نیستیم که بتوان از آن مانند دستمال کاغذی استفاده کرد.»

به گزارش پایگاه خبری جئو نیوز، عمران خان یک روز قبل از برکناری از سمت نخست‌وزیری، طی یک سخنرانی خطاب به ملت پاکستان گفته بود که استقرار «حکومت خارجی» در این کشور را تحمل نمی‌کند. وی با تکرار موضع خود در مورد طرح عدم اعتماد گفت که هرگز «دولت وارداتی» را نمی‌پذیرد و برای تصمیم آن‌ها به افکار عمومی نگاه می‌کند.

نخست‌وزیر سابق پاکستان از ملت خواسته بود تا برای تظاهرات مسالمت‌آمیز، روز یکشنبه پس از ادای نماز عشاء از خانه‌های خود خارج شوند و به خیابان‌ها بیاییند. او تأکید کرد که در کنار مردم خواهد بود و هرگز توطئه خارجی علیه پاکستان را نمی‌پذیرد.

حزب تحریک انصاف با توجه به فراخوان عمران خان، ساعاتی قبل از این‌که حامیانشان به خیابان‌ها بروند، نکات اعتراضی را به اشتراک گذاشته بودند. این حزب همچنین از حامیان خود خواسته بود تا تصاویری از اعتراضات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

شهر‌های اسلام آباد، لاهور، کراچی، پنجاب و سند شاهد حضور حامیان عمران خان بود. طرفداران نخست‌وزیر سابق، شعار‌هایی در حمایت از وی سر دادند و پلاکارد‌هایی در مخالفت با توطئه‌های خارجی در دست داشتند. برخی منابع خبری از سر دادن شعار‌های ضدآمریکایی و سوزاندن پرچم این کشور در برخی از این تجمعات خبر داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید