درخواست آمریکا از جهان: از روسیه تسلیحات نخرید!

کدخبر: ۴۸۸۱۴۳
بلینکن گفت: با توجه به حمله روسیه به اوکراین، ما همچنان از همه کشور‌ها می‌خواهیم تا از معاملات جدید بزرگ برای دستیابی به سیستم‌های تسلیحاتی روسی خودداری کنند.
درخواست آمریکا از جهان: از روسیه تسلیحات نخرید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت تحریم‌های هند به دلیل خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ از روسیه هنوز به پایان نرسیده و باید درباره آنها تصمیم گیری شود.

 بلینکن گفت: با توجه به حمله روسیه به اوکراین، ما همچنان از همه کشور‌ها می‌خواهیم تا از معاملات جدید بزرگ برای دستیابی به سیستم‌های تسلیحاتی روسی خودداری کنند.

بلینکن همچنین درباره احتمال تبدیل شدن واشنگتن به متحد بین المللی مورد علاقه دهلی نو به جای مسکو، گفت: امروز ممکن است بخواهیم شریک انتخابی هند در زمینه های مختلف تجارت، فناوری، آموزش و امنیت باشیم.

پنتاگون به هند درباره تهدید چین هشدار داد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم که میزبان همتای هندی خود، راجنات سینگ بود، خواستار روابط نظامی نزدیکتر بین دو کشور‌ شد و در خصوص تهدیدات امنیتی ناشی از روابط چین و روسیه هشدار داد.

آستین هنگام آغاز مذاکرات روز دوشنبه به سینگ گفت:  واشنگتن و دهلی نو هر دو به یک «هند-اقیانوس آرام آزاد» با احترام به حاکمیت ملی و حاکمیت قانون اعتقاد دارند، اما با چالش‌های فوری و فزآینده‌ای برای این دیدگاه مشترک روبرو هستیم. 

به ادعای وزیر دفاع آمریکا پکن با ایجاد زیرساخت‌های دو منظوره در امتداد مرز خود با هند و ادعا‌های غیرقانونی ارضی در دریای جنوبی چین، امنیت منطقه را تضعیف می‌کند. او متعهد شد که  واشنگتن در دفاع از منافع مستقل هند در کنار دهلی نو می‌ایستد.

اواخر ماه گذشته، یک مقام ارشد امنیت ملی آمریکا به هند هشدار داد برای کشور‌هایی که تلاش می‌کنند کمپین تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو را «دور بزنند» «عواقبی» در پی خواهد داشت.

 تنش بین واشنگتن و دهلی نو، اتکای تاریخی هند به تسلیحات ساخت روسیه است. هند ۵ سامانه ضدهوایی اس-۴۰۰ را به روسیه سفارش داده است. آستین هفته گذشته به قانونگذاران آمریکایی گفت که ادامه خرید تسلیحات روسی به نفع هند نیست و پنتاگون در حال همکاری با دهلی نو برای کاهش اتکای خود به مسکو است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید