واکنش پاکستان به آمادگی آمریکا برای توسعه همکاری‌های دوجانبه

کدخبر: ۴۸۸۳۲۱
اقتصادنیوز: دولت پاکستان با استقبال از مواضع کاخ سفید پس از انتخاب شهباز شریف به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان اعلام کرد: دولت جدید اسلام‌آباد خواهان تعامل سازنده و مثبت با واشنگتن برای پیشبرد اهداف مشترک صلح، امنیت و توسعه در منطقه است.
واکنش پاکستان به آمادگی آمریکا برای توسعه همکاری‌های دوجانبه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر نخست وزیری پاکستان در واکنش به آمادگی کاخ سفید برای توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه با دولت جدید این کشور، اعلام کرد: اسلام‌آباد خواهان روابط با واشنگتن بر مبنای اصول برابری و منافع متقابل است.

منابع رسمی پاکستان گزارش دادند، دفتر نخست وزیری این کشور رو سه‌شنبه از اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید درباره انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان استقبال کرد.

بیانیه دفتر «شهباز شریف» نخست وزیر جدید پاکستان درباره روابط با آمریکا درحالی عنوان می‌شود که واشنگتن به اتهام تهدید اسلام‌آباد و توطئه براندازی دولت منتخب "عمران‌خان" به شدت مورد سرزنش دولت سابق پاکستان قرار گرفته و این کشور روزهای اخیر شاهد تظاهرات گسترده حامیان عمران‌خان در شهرهای مختلف در اعتراض به دخالت آمریکا بود.

در عین حال واشنگتن مدعی عدم دخالت در امور داخلی پاکستان و تعهد بر آنچه روابط دوجانبه با اسلام‌آباد خوانده، است‌.

براساس این گزارش، دولت پاکستان با استقبال از مواضع کاخ سفید پس از انتخاب شهباز شریف به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان اعلام کرد: دولت جدید اسلام‌آباد خواهان تعامل سازنده و مثبت با واشنگتن برای پیشبرد اهداف مشترک صلح، امنیت و توسعه در منطقه است.

در بیانیه مذکور آمده است: پاکستان از تعمیق این رابطه مهم با آمریکا بر اساس اصول برابری و منافع حمایت می‌کند.

گفتنی است، "جن ساکی" سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در نشستی خبری در خصوص تحولات سیاسی در پاکستان با بیان این ادعا که  ما از یک حزب سیاسی حمایت نمی کنیم، افزود: واشنگتن برای همکاری دیرینه خود با اسلام‌آباد ارزش قائل است.

وی مدعی شد: یک پاکستان مرفه و دموکراتیک را همواره برای منافع آمریکا مهم می‌دانیم. این امر بدون توجه به اینکه چه کسی رهبری پاکستان را بر عهده دارد، بدون تغییر باقی می‌ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید