رایزنی بایدن و جانسون درباره آخرین تحولات اوکراین

کدخبر: ۴۸۸۳۵۰
اقتصادنیوز: سخنگوی دفتر نخست وزیری اعلام کرد که بوریس جانسون، رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان سفر اخیرش به کی‌یف قرار داد.
رایزنی بایدن و جانسون درباره آخرین تحولات اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در تماس تلفنی، پیرامون آخرین وضعیت جنگ در اوکراین گفت‌وگو کردند.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری اعلام کرد که بوریس جانسون، رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان سفر اخیرش به کی‌یف قرار داد. رهبران دو کشور در مورد لزوم تسریع کمک به اوکراین، از جمله تقویت حمایت نظامی و اقتصادی، در حالی که نیروهای این کشور برای حمله دیگری در شرق اوکراین آماده می شوند، بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر انگلیس همچنین گفت که جامعه بین‌المللی به تعهد طولانی‌مدت نسبت به اوکراین نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که دیدگاه مردم برای آزادی کشورشان می‌تواند دوباره تحقق یابد. آن‌ها درباره چگونگی همکاری دو کشور و شرکا برای دستیابی به این هدف بحث کردند.

بوریس جانسون و جو بایدن همچنین توافق کردند که به تلاش‌های مشترک برای افزایش فشار اقتصادی بر پوتین و پایان قاطعانه اتکای غرب به نفت و گاز روسیه ادامه دهند.

انگلیس و آمریکا طی هفته های اخیر، تحریم‌های سنگینی را در واکنش به حوادث اوکراین علیه روسیه وضع کرده‌اند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید