حمله شدید جمهوری اسلامی به باهنر

کدخبر: ۴۸۸۳۶۴
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله خود بدون نام بردن از محمدرضا باهنر فعال سیاسی اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت به اظهارات او درباره رژیم گذشته حمله کرد.
حمله شدید جمهوری اسلامی به باهنر

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است:فلسفه تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام آنطور که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل 112 مقرر کرده، داوری میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در موارد اختلاف و همچنین مشاوره دادن به رهبری در مواردی است که رهبری به مجمع ارجاع می‌دهد. اصل 112 می‌گوید:
«مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشخیص مصلحت در مواردی که مصوبه مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان خلاف موازین شرع و یا قانون اساسی بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تامین نکند و مشاوره در اموری که رهبری به آنان ارجاع می‌دهد و سایر وظایفی که در این قانون ذکر شده است به دستور رهبری تشکیل می‌شود. اعضای ثابت و متغیر این مجمع را مقام رهبری تعیین می‌نماید. مقررات مربوط به مجمع توسط خود اعضا تهیه و تصویب و به تایید مقام رهبری خواهد رسید.»
با توجه به این وظایف مهم که قانون اساسی برعهده مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضاء آن گذاشته، طبعاً کسانی شایستگی عضویت در این مجمع را دارند که در تشخیص واقعیت‌های سیاسی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کشور، سرآمد باشند. اطلاعات وسیع، تحلیل دقیق و تشخیص صحیح، ابزارهائی هستند که برای اظهارنظر مفید درباره موضوعات مورد بحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضروری و لازم هستند. کسانی که فاقد این ابزارها باشند قطعاً نمی‌توانند عضو مفیدی برای مجمعی باشند که قرار است از یکطرف به تصمیم‌هائی فراتر از مجلس قانون‌گزاری و شورای نگهبان برسد و از طرف دیگر بازوی مشورتی رهبری باشد.
چند روزی است که مطلب عجیبی از یکی از اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که اگر جعلی نباشد، مایه تاسف بسیار و نشان‌دهنده محروم بودن گوینده آن از اطلاعات کافی، تحلیل دقیق و تشخیص صحیح می‌باشد. از او نقل شده است که گفته: «حالا همه فهمیده‌اند که رژیم قبلی علاوه بر اینکه خائن نبود، خدمات بزرگی هم به کشور انجام داد که ما تمام دستاوردهای رژیم سابق را غارت کرده و به نابودی کشاندیم».
بسیار مایل هستیم این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام چنین سخن بی‌پایه و اساسی را نگفته باشد ولی با توجه به اینکه چند روز از انتشار این مطلب گذشته و او آن را تکذیب نکرده، طبعاً باید پذیرفت که این انتساب صحیح است و وی رژیم پهلوی را اولاً «خائن» نمی‌داند، ثانیاً معتقد است آن رژیم «خدمات بزرگی» به کشور کرده و ثالثاً دولت‌های چهار دهه گذشته، تمام «دستاوردهای رژیم سابق» را غارت کرده و به نابودی کشانده‌اند.
اینکه رضاخان و پسرش محمدرضا مهره‌های دست‌نشانده انگلیس و آمریکا بودند و مردم ایران یکپارچه برای ریشه‌کن ساختن حکومت پهلوی و رژیم شاهنشاهی قیام کردند، روشن‌ترین دلیل بر خائن بودن رژیم پهلوی است و اثبات این واقعیت نیازی به توضیح بیشتر ندارد. درباره خدمات، اگر به نظر این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مبارزه با فرهنگ مردم ایران، بر باد دادن استقلال کشور و سرکوب کردن آزادیخواهان که شاخصه‌های اصلی رژیم پهلوی هستند خدمت است، می‌توان به این عضو مجمع حق داد که بگوید رژیم سابق خدمات بزرگی کرده است. طبعاً هر رژیمی برای خودش هم که باشد کارهائی انجام می‌دهد اما اینکه آن کارها را در کنار فروش استقلال کشور به بیگانگان و به خاک و خون کشیدن آزادیخواهان و مبارزین ضداستعمار و ضداستبداد نبینیم و «خدمات بزرگ» بنامیم، یا نشانه بی‌اطلاعی است و یا نداشتن تحلیل دقیق که در هر دو صورت، گوینده آن را فاقد ویژگی‌های لازم برای حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان می‌دهد. بدین ترتیب، روشن است که دستاوردهای رژیم سابق همان‌هائی بودند که مردم در سال 1357 و در تظاهرات انقلابی خواهان نقطه مقابل آنها بودند و فریاد می‌زدند «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی».
اکنون که زمان زیادی به شروع به کار دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی نمانده، شایسته است تکلیف عضویت افرادی که ژست اپوزیسیونی می‌گیرند ولی سوراخ دعا را گم کرده‌اند روشن شود. از این قماش، باز هم در مجمع داریم که باید تکلیفشان روشن شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید