مصادره دارایی های مخالفان جنگ اوکراین در روسیه+ جزئیات

کدخبر: ۴۸۸۴۴۵
دولت روسیه مصادره دارایی های شهروندان روس که روسیه را در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین ترک کردند، بررسی می کند.
مصادره دارایی های مخالفان جنگ اوکراین در روسیه+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که درخواست «سلطان حمزاییف» نماینده مجلس دوما درباره مصادره دارایی های شهروندانی که روسیه را در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین ترک کردند را بررسی می کند.

«اسویتلا پترینکو» سخنگوی این کمیته تأکید کرد که درخواست نماینده پارلمان درباره مصادره دارایی های کسانی که روسیه را ترک کردند با جدیت از لحاظ قوانین کنونی بررسی می کند.

سلطان حمزاییف نماینده مجلس دوما به«الکساندر پاستریکین» رئیس کمیته تحقیقات پیشنهادی درباره تدوین قانونی برای مصادره دارایی های شهروندانی که روسیه را ترک کرده اند،  ارائه کرد. حمزاییف در پیشنهاد خود خواست که تحت ماده ی مجازات کسانی که «اطلاعات دروغ درباره نیروهای مسلح روسیه» منتشر می کنند، درباره این افراد تحقیقات صورت گیرد. وی در پیشنهاد خود تأکید کرد که این اقدامات تا زمان بازگشت آنها صورت گیرد.

از سوی دیگر، جنگ در اوکراین در حالی ادامه دارد که ترس از احتمال حمله با سلاح‌های شیمیایی از سوی نیروهای روسیه شدت گرفته است.

گرچه زلنسکی این احتمال را مطرح کرد بدون اینکه تایید کند که آیا این اتفاق رخ داده است یا خیر اما جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه گفت که پنتاگون به دقت چندین ادعای مبنی بر استفاده روسیه از سلاح شیمیایی در بندر ماریوپل اوکراین را زیر نظر دارد. وی با این حال گفت که در حال حاضر نمی‌توانند چنین ادعایی را تایید کنند و به نظارت دقیق اوضاع ادامه می‌دهند.

جنگ در اوکراین در حالی ادامه دارد که ترس از احتمال حمله با سلاح‌های شیمیایی از سوی نیروهای روسیه شدت گرفته است. جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده برای نخستین بار کشتار غیرنظامیان در این کشور را با عنوان نسل‌کشی توصیف کرد. پوتین می‌گوید قتل عام بوچا، ماجرایی ساختگی و جعلی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید