روسیه: ژاپن همدست نئونازی‌هاست

کدخبر: ۴۸۸۵۶۴
​اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه تصمیم دولت ژاپن برای خارج کردن نام «گردان ملی‌گرایان آزوف» اوکراین از فهرست گروه‌های تروریستی را محکوم و آن را اقدامی در جهت همدستی با یک گروه نئونازی دانست.
روسیه: ژاپن همدست نئونازی‌هاست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اسپوتنیک اعلام کرد، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه این اولین بار نیست که در تاریخ ژاپن، دولت این کشور در سمت رژیم های غیرانسانی قرار می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است که اقدام توکیو امنیت خود ژاپن را نیز در آینده به خطر خواهد انداخت.

زاخاروا آسیب دیدن شهروندان ژاپنی از اقدامات تروریستی در نقاط مختلف دنیا را در گذشته‌های نه چندان دور یادآور شد و افزود: روسیه حمایت فعالانه ای را برای حل این مسائل داشت.

وزارت دفاع ژاپن نیز پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد کمک‌های بیشتری را برای نیروهای نظامی اوکراین از جمله گردان ملی گرایان آزوف ارسال کند. 

آژانس اطلاعات و امنیت عمومی ژاپن در روز نهم آوریل اعلام کرد که گردان ملی گرایان آزوف را از فهرست گروه‌های تروریستی بین المللی خود حذف کرده است. این گروه پیش از این با عنوان یک سازمان نئونازی در این فهرست قرار داشت.

دولت ژاپن مدعی شده که این گروه به اشتباه در این فهرست قرار گرفته بود زیرا اطلاعات مربوط به آن از سوی منابع مختلف برای توکیو ارسال شده بود.

اسپوتنیک نوشت: آژانس اطلاعات و امنیت عمومی ژاپن توضیح نداده که چرا گردان ملی گرایان آزوف را که بعضا اعضای آن با لباس‌های مربوط به نئونازی ها دیده شده و در حال ارتکاب جنایات جنگی بازداشت شده اند، به عنوان یک سازمان تروریستی در کنار سایر گروه‌ها قرار نداده و آن را حذف کرده است.

وزارت دفاع روسیه در طول عملیات ویژه خود در اوکراین نیز بارها اعضای این گروه اوکراینی را متهم به استفاده از شهروندان به عنوان سپر انسانی کرده که خود این موضوع ارتکاب نوعی از جنایت جنگی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید