امام جمعه قم:

کار ما در دانشگاه این است که دانشجویان را به صراط مستقیم هدایت کنیم!

کدخبر: ۴۸۸۷۸۹
اقتصادنیوز: تولیت آستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در موضع‌گیری‌های سیاسی و انقلابی باید با دانشجویان برخورد منطقی داشته باشید، گفت: قشر دانشجو نیاز به روشنگری بیشتری دارد و اینجور نیست که انتظار داشته باشیم تعبدا همه چیز را بپذیرد ولی وقتی به اقناع برسد تعبد این قشر قوی‌تر خواهد بود.
کار ما در دانشگاه این است که دانشجویان را به صراط مستقیم هدایت کنیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا سعیدی در دیداررجب اکبرزاده رئیس دانشگاه پیام نور استان قم و جمعی از مدیران و اعضای هیأت علمی این دانشگاه که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان از بهترین فرصت‌ها برای کارهای عمیق، اصیل، تأثیرگذار و کلان است، اظهار کرد: در ماه رمضان عقل و تدبیر حکم می‌کند که انسان بیشتر وقتش را در کارهای زیربنایی و مؤثر صرف کند.

وی افزود: صریح قرآن کریم است که شب قدر در این ماه است و در آن شب تقدیرات جهان و انسان‌ها مقدر می شود بنابراین خوب است که فرصت‌ها در عرصه های کلان هزینه شود و فعالیت‌های اجتماعی در این ایام جدی‌تر دنبال شود اگر چه که این نافی فعالیت‌های دیگر مانند دعا، قرائت قرآن، اشک، استغفار و شناخت شیطان در این ماه نیست.

سعیدی با اشاره به روایاتی که به صراحت گفته اند شیاطین در ماه رمضان در غل و زنجیر هستند، گفت: مانند باغ وحش که حیوانات درنده را در قفس می اندازند و انسان می تواند آنها را از نزدیک بشناسد در ماه رمضان هم فرصت خوبی است که انسان مطالعه کند و شیطان را بیشتر بشناسد.

وی با بیان اینکه راه مستقیم را اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) به ما نشان می‌دهند، گفت: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است که ای مردم من راه مستقیمی هستم که خداوند شما را به پیروی از آن امر کرده است بنابراین ما باید خط مستقیم اهل بیت(ع) را بگیریم و کارهایمان را روی این خط مستقر کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه دانشجویان اختیار دارند و اجباری در پذیرش دین وجود ندارد، گفت: برخی افراد شیوه امر به معروف را یاد نگرفتند و کار ما در دانشگاه این است که دانشجویان را به صراط مستقیم هدایت کنیم و بدانیم که خدا به بشر اختیار داده است اما افرادی را که کج‌روی می کنند را مآخذه می کند.

وی با بیان اینکه در موضع‌گیری‌های سیاسی و انقلابی باید با دانشجویان برخورد منطقی داشته باشید، افزود: قشر دانشجو نیاز به روشنگری بیشتری دارد و اینجور نیست که انتظار داشته باشیم تعبدا همه چیز را بپذیرد ولی وقتی به اقناع برسد تعبد این قشر قوی‌تر خواهد بود.

همچنین در ابتدای این دیدار  اکبرزاده با بیان اینکه دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که برای مستضعفان کم بضاعت و خانوده هایی که توان مالی ندراند تأسیس شده است، گفت: افرادی که تمکن مالی ندارند و یا فرصت تحصیل را در فضای دانشگاه های دولتی و آزاد به دلیل اجباری بودن حضور ندارند می توانند در دانشگاه پیام نور که نیمه حضوری و الکترونیک است تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور قم ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل می کنند، افزود: ما در گذشته ۴ گرایش دکتری داشتیم که دولت قبل از ما گرفت ولی به همت وزیر جدید بنا است دوباره برگردد.

رئیس دانشگاه پیام نور قم با اشاره به بومی بودن دانشجویان این دانشگاه و نداشتن خوابگاه، وضعیت این دانشگاه را در زمینه عفاف و حجاب و مسائل انقلابی به صورت نسبی مطلوب توصیف کرد و گفت: این دانشگاه ۵۴ عضو هیأت علمی، ۱۰۰ کارمند، ۱۵۰ استاد و بیش از هزار و ۵۰۰ دانشجوی بسیجی دارد و می تواند در عرصه های مختلف فرهنگی در استان تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه قرار است دانشگاه پیام نور قم قطب فرهنگی دانشگاه های پیام نور کشور شود، گفت: جامعه هدف ما ۴ هزار نفر هیأت علمی، ۸ هزار نفر کارمند و ۴۰۰ هزار دانشجوی این دانشگاه هستند و اگر قطب فرهنگی شدن اتفاق بیفتد این امکان فراهم می شود که در مدت تحصیل دانشجویان، تهذیب هم مدنظر باشد و تحولی در محیط جامعه رخ دهد.

اکبرزاده با بیان اینکه وزیر علوم معتقد است که قطب علوم انسانی و اسلامی باید در قم باشد، گفت: بنا است که دانشکده بین الملل را هم در دانشگاه پیام نور تأسیس کنیم زیرا این دانشگاه در ۳۰ کشور شعبه دارد و اگر می خواهیم خوراک فکری به آنها بدهیم باید از قم شروع شود و این ظرفیت در قم وجود دارد و اساتید بزرگی در قم داریم که ایده پرداز در حوزه علوم انسانی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید