واکنش مسکو به حمله موشکی اوکراین به شناور روسی

کدخبر: ۴۸۸۸۰۲
اقتصادنیوز: روسیه بامداد امروز جمعه کارخانه ای در کی‌یف را هدف حمله قرار داد که مدعی است موشک‌های ضدشناور را تعمیر و یا تولید می کند.
واکنش مسکو به حمله موشکی اوکراین به شناور روسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روسیه اعلام کرد کارخانه موشک‌سازی در کی‌یف را پس از غرق شدن رزم‌ناوش در آب‌های دریای سیاه مورد حمله قرار داده است.

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد، غرق شدن رزم‌ناو روسیه در آب‌های دریای سیاه پس از آنچه «کی‌یف» حمله موشکی اوکراین به این شناور نامید به یکی از بزرگترین حملات از سوی اوکراین و  به سمبلی از مقاومت مردم این کشور در برابر روسیه از آغاز درگیری ها میان دو کشور تبدیل شد. 

با این وجود روسیه بدون اطلاع از حمله موشکی اوکراین به رزم ناوش ، بامداد امروز جمعه کارخانه ای در کی‌یف را هدف قرار داد که معتقد است موشک‌های ضدشناور را تعمیر و یا تولید می کند.

کی‌یف ادعا می کند رزم ناو پیشرفته  "مسکوا" را از ساحل مورد حمله موشکی قرار داد. گرچه روسیه این اظهارات را تائید نکرده است اما از غرق شدن این رزم ناو که دچار آتش سوزی شده بود به دلیل شرایط بد جوی و طوفان در دریای سیاه خبر داد.همچنین مسکو تائید کرد  بیش از ۵۰۰ نفر از سربازان این کشور  از این کشتی تخلیه شدند  و نجات پیدا کردند. با این حال تائیدیه مستقلی از سرنوشت خدمه کشتی در دست نیست. 

کی‌یف امروز جمعه بزرگ‌ترین  و قدرتمندترین انفجار را از زمانی که نیروهای روسیه از این  منطقه طی ۲ هفته گذشته عقب نشینی کرده بودند را تجربه کرد. 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد : « تعداد و میزان حملات موشکی به اهداف مان در کی‌یف در پاسخ به هرگونه حمله تروریستی  و یا اقدام های خرابکارانه در خاکِ روسیه که از سوی حکومت ناسیونالیستی کی‌یف انجام شود افزایش خواهد یافت.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید