واکنش سازمان ملل به تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری در یمن

کدخبر: ۴۸۸۸۳۰
اقتصادنیوز: شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای شورای تازه تاسیس رهبری ریاست جمهوری یمن را تشویق کرد که به یک راه حل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل برسد.
واکنش سازمان ملل به تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری در یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل با استقبال از اعلام انتقال قدرت در یمن و تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری از انصارالله خواست با حسن نیت با تلاش‌های فرستاده سازمان برای راه‌اندازی رایزنی‌های صلح پایدار مشارکت و برای دستیابی به آتش‌بس جامع و مذاکره برای راه‌حل سیاسی جامع، تعامل و همکاری کند.

الشرق الاوسط گزارش داد، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای شورای تازه تاسیس رهبری ریاست جمهوری یمن را تشویق کرد که به یک راه حل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل برسد.

در این بیانیه اهمیت مشارکت دستکم ۳۰ درصدی زنان یمنی مطابق با نتایج کنفرانس گفت و گوی ملی، همان‌طور که در قطعنامه ۲۶۲۴ (۲۰۲۲) اشاره شده‌ مورد تاکید قرار گرفت.

این شورا حمایت کامل اعضای شورای رهبری ریاست جمهوری یمن را در تامین نیازهای فوری انسانی و اقتصادی مردم یمن اعلام کرد. شورای امنیت همچنین از کمک شورای همکاری خلیج و اعضای آن در حمایت از صلح، ترویج گفت و گوهای سیاسی و رسیدگی به بحران انسانی قدردانی کرد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن عصر پنجشنبه آتش‌بس این کشور را موقتی و شکننده توصیف کرد.

«هانس گروندبرگ» روز پنجشنبه در سخنانی برای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: از آغاز اجرای آتش بس در یمن شاهد کاهش قابل توجه خشونت و تعداد قربانیان غیرنظامی بودیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید