نگرانی عمیق اتحادیه اروپا به جنایات اسرائیل در مسجدالاقصی

کدخبر: ۴۸۸۸۳۴
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی گفت: خشونت‌ها باید فورا متوقف و از تلفات بیشتر غیرنظامیان جلوگیری شود. وضعیت موجود اماکن مقدس باید کاملاً رعایت شود و در این زمینه همکاری امنیتی فلسطین و اسرائیل ضروری است.
نگرانی عمیق اتحادیه اروپا به جنایات اسرائیل در مسجدالاقصی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر سخنگویی اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای بی‌رمق و انفعالی از محکوم کردن اقدامات وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی دریغ کرد و صرفا خواستار کاهش تنش‌ها شد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: اتحادیه اروپا با نگرانی عمیق آخرین افزایش خشونت ها در کرانه باختری اشغالی، از جمله در قدس شرقی و درگیری ها در مسجد الاقصی را دنبال می کند.

اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه خشونت‌ها باید فورا متوقف و از تلفات بیشتر غیرنظامیان به عنوان یک اولویت جلوگیری شود تصریح کرد: وضعیت موجود اماکن مقدس باید کاملاً رعایت شود و در این زمینه همکاری امنیتی فلسطین و اسرائیل ضروری است.

در این بیانیه آمده است: همه رهبران موظف به اقدام علیه افراط گرایان هستند. اتحادیه اروپا مجدداً از همه طرف‌ها برای مشارکت در تلاش‌های کاهش تنش تاکید می‌کند.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و جنایات وحشیانه اشغالگران از چند روز پیش تشدید شده و تاکنون بالغ ۲۰ فلسطینی شهید و حدود ۱۶۰ نفر مجروح شده‌اند. سحرگاه امروز (جمعه) اشغالگران صهیونیست بار دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند و با فلسطینی ها درگیر شدند.

این اقدام خشم گسترده گروه ها و شخصیت های فلسطینی را برانگیخته و با محکومیت این اقدام تهدید کردند که به شدیدترین وجه پاسخ جنایت های اشغالگران را خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید