معاون شورای فدراسیون روسیه؛

اقدامات اتحادیه اروپا علیه روسیه به خط قرمز نزدیک شده است

کدخبر: ۴۸۸۸۹۲
اقتصادنیوز: کونستانتین کاساچف هشدار داد که اقدامات اتحادیه اروپا علیه روسیه، به خط قرمز بسیار نزدیک شده است.
اقدامات اتحادیه اروپا علیه روسیه به خط قرمز نزدیک شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معاون شورای فدراسیون روسیه روز جمعه گفت که تا جایی که به مسکو ارتباط دارد، موضوع گسست روابط با اتحادیه اروپا، عملی و اجرایی نخواهد شد.

خبرگزاری تاس گزارش داد، کونستانتین کاساچف با وجود تمایل کشورش به ادامه همکاری با اتحادیه اروپا به عنوان بزرگ ترین شریک بازرگانی و اقتصادی افزود: اما مسکو شاید وادار به تجدیدنظر بنیادین در این روابط شود.

وی  هشدار داد که اقدامات اتحادیه اروپا علیه روسیه، به خط قرمز بسیار نزدیک شده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در اقدامی متقابل با اخراج دیپلمات‌های خود از کشورهای اروپایی، ۱۸ دیپلمات اروپایی را از خاک خود اخراج کرد.

«تی تی توپورینن» نماینده پارلمان فنلاند اعلام کرد که به احتمال بسیار زیاد و به رغم تهدیدهای هسته ای روسیه علیه فنلاند و سوئد درباره پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، هلسینکی به این نهاد نظامی غربی می پیوندند.

وزیر اتحادیه اروپای فنلاند نیز گفته که به احتمال زیاد و در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، فنلاند به ناتو می پیوندند.

پیش تر سانا مارین نخست وزیر کشور فنلاند گفته بود که موضوع پیوستن کشورش به پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو)، در پارلمان به رای گذاشته خواهد شد.

روبرت هابک معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان روز جمعه از شهروندان خواست با کاهش مصرف انرژی و کاهش استفاده از خودروی شخصی، به قطع وابستگی کشورشان به نفت و گاز روسیه کمک کنند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان در واکنش به فشارهای اتحادیه اروپا برای تحریم نفت خام روسیه در پی آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، گفته شاید اجرای آن تا پایان سال جاری (۲۰۲۲) امکان پذیر باشد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون سراسری کشورش، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند. 

هم زمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید