یک مقام آمریکایی: نظامیان روسی همراه با ناو «مسکوا» غرق شدند

کدخبر: ۴۸۸۹۰۷
اقتصادنیوز: یک مقام آمریکایی مدعی شد که غرق شدن رزم‌ناو روسی "مسکوا" با تلفات انسانی همراه بوده است.
یک مقام آمریکایی: نظامیان روسی همراه با ناو «مسکوا» غرق شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، عصر جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد که ناو جنگی مسکوا که روز گذشته در آب های دریای سیاه غرق شد، تلفات انسانی در میان نیروهای روسیه داشته است.

وی افزود: تعداد این تلفات مشخص نیست.

 پیش از این، رسانه ها به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کردند: آمریکا اکنون معتقد است که رزم‌ناو مسکوا روسیه به دلیل اصابت دو موشک نپتون اوکراین به آن غرق شده است.

این در حالی است که جان کربی سخنگوی پنتاگون روز گذشته در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا هنوز نمی‌تواند گزارش‌ها در مورد حمله موشکی اوکراینی‌ها به کشتی بسیار پیشرفته روسیه را تایید یا رد کند زیرا دید کاملی از وضعیت ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که پنتاگون وقوع  "انفجار قابل توجه" در ناو جنگی روسیه را که باعث آتش سوزی در آن شد، تایید می‌کند  اما نمی‌تواند در خصوص میزان آسیب دیدگی اظهار نظر کند.

وی با بیان اینکه این حادثه در کوتاه مدت بر توانایی روسیه تأثیر می گذارد، گفت که از لحاظ تعداد کشتی ها و قدرت آتش، روسیه دارای برتری نیروی دریایی در مقایسه با اوکراین است اما نمی تواند آزادانه  در دریای سیاه حرکت کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته، وقوع این انفجار در ناو جنگی نیروی دریایی روسیه موسوم به "مسکوا" را ضربه بزرگی به مسکو دانست و گفت که این حادثه یا به خاطر بی کفایتی خدمه و یا حمله موفق اوکراینی ها رخ داده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: اوکراینی ها با ما در تماس بودند و گفتند که ناو روسیه را با موشک های ضد کشتی هدف قرار داده اند. درحال حاضر ما ظرفیت تایید مستقل این حمله را نداریم، اما بدون شک نحوه وقوع این حادثه یک ضربه بزرگ به روسیه است.

سالیوان ادامه داد: این پیشرفته ترین کشتی روسیه است و اکنون آنها مجبور شده ان آسیب جدی در آن را تایید کنند. آنها مجبور بوده اند بین دو روایت یکی را انتخاب کنند. اول اینکه دلیل این حادثه بی کفایتی بوده و دوم اینکه به این ناو حمله شده است. در هر صورت نتیجه خوبی برای آنها نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید