ترامپ: ایلان ماسک هم باشد، به توئیتر برنمی‌گردم

کدخبر: ۴۸۸۹۷۵
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که حتی اگر ایلان ماسک کل سهام توییتر را بخرد و ممنوعیت فعالیت دونالد ترامپ را لغو کند، او هیچ علاقه‌ای برای بازگشت به این شبکه اجتماعی ندارد.
ترامپ: ایلان ماسک هم باشد، به توئیتر برنمی‌گردم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ایلان ماسک» مدیر شرکت آمریکایی "تسلا" و از کارآفرین‌های میلیاردر که خودش را "مطلق‌گرای آزادی بیان" می‌نامد، با بیان اینکه قصد دارد این پلتفورم میکروبلاگینگ را بخرد، در جهان غوغا به پا کرده است.

همچنین این گمانه‌زنی به وجود آمده که ممکن است او به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اجازه دهد که دوباره از توییتر استفاده کند. فعالیت ترامپ از بعد از حمله شش ژانویه به کنگره آمریکا منع شد. اما ترامپ به "امریکانو میدیا" گفت که او خودش اپلیکیشن "تروث" را دارد و استفاده از توییتر بخشی از برنامه‌هایش نیست.  

دونالد ترامپ گفت: ما اکنون در حال ایجاد یک پلتفورم بزرگ هستیم. بنابراین، احتمالا علاقه‌ای وجود نداشته باشد. خب می‌دانید، توییتر خیلی خسته‌کننده شد.

اپلیکیشن اجتماعی "تروث" متعلق به ترامپ در فوریه راه‌اندازی شد. اما دانلود آن مشکلاتی دارد و هنوز مناسب گوشی‌های اندرویدی که بیش از دو سوم طرفداران او استفاده می‌کنند، نیست. ترامپ هنوز به طور مداوم از این اپلیکیشن جدید استفاده نمی‌کند و هنوز درگیری‌های حقوقی با توییتر و همچنین فیسبوک و گوگل دارد تا حساب‌های کاربری‌اش را برگردانند.

اکنون او می‌گوید که دیگر علاقه‌ای به توییتر ندارد.

او گفت:‌ آنها خودشان را از دست خیلی از صداهای خوب در توییتر خلاص کردند، خیلی از نظرات محافظه‌کاران. قبلا در توییتر جنگ بود اما جنگ بسیار جالبی بود. خب این یک جنگ ذهنی است... ما دعواهای خیلی خوبی داشتیم. و ما دنبال "ترقی‌خواهان" بودیم که من آنها را غیر مترقی می‌نامم چون واقعا غیر مترقی هستند. اما ما مرتب می‌جنگیدیم و این عالی بود. اما الان توییتر خسته‌کننده شده و دوستانم می‌گویند که توییتر دیگر جای سابق نیست. اکنون خیلی خسته‌کننده شده است.

ایلان ماسک پنج‌شنبه به توییتر پیشنهاد داد با پرداخت حدود ۴۳ میلیارد دلار کل سهام این شرکت را خریداری کند. برخی از منابع خبری هم مبلغ پیشنهادی ماسک برای خرید کل سهام توییتر را ۴۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار ذکر کرده‌اند.

این شخصیت جنجالی در شبکه‌های اجتماعی اخیرا ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریده و البته تاکید کرده بود که قصد ندارد عضو هیئت مدیره این شرکت شود. حالا با گذشت چندین روز می‌گوید قصد دارد با خرید کل سهام توییتر تغییراتی اساسی در این شبکه اجتماعی ایجاد کند.

این میلیاردر در نامه‌ای که برای این منظور منتشر کرده نوشته در این مدت دریافته که توییتر در شکل کنونی رشد نخواهد کرد و باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود. در بخش دیگری از نامه ماسک به برت تیلور، رئیس توییتر آمده است: «من چندان علاقه‌ای به چانه زدن ندارم، پیشنهادی هم که ارائه کرده‌ام بهترین و آخرین پیشنهادم است که فکر می‌کنم برای همه سهامداران کنونی هم مطلوب باشد، در صورتی که درخواست من مورد پذیرش قرار نگیرد، در خصوص ۹.۲ درصد از سهام خود تجدیدنظر خواهم کرد.»

اظهارات مالک شرکت تسلا به مثابه تهدید علیه سهامداران کنونی توییتر ارزیابی شده است چرا که ماسک به صراحت می‌گوید یا باید کل توییتر را به همین مبلغ به او بفروشند یا او سهام خود خود را به فروش خواهد گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید