روسیه: 23 هزار نظامی اوکراینی را کشته‌ایم!

کدخبر: ۴۸۹۱۴۸
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از ابتدای جنگ اوکراین، بیش از 23 هزار نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.
روسیه: 23 هزار نظامی اوکراینی را کشته‌ایم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه با انتشار گزارشی ادعا کرد که از زمان آغاز تهاجم این کشور به اوکراین در ماه فوریه، ۲۳ هزار و ۳۶۷ نیروی نظامی اوکراین در درگیری‌ها کشته شده‌اند و این کشور روز شنبه یک هواپیمای حامل سلاح‌های غربی برای اوکراین را ساقط کرده است.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به آمار تلفات طرف اوکراینی گفت که تنها در شهر ماریوپول، اوکراین بیش از ۴ هزار نیروی خود را از دست داده است. 

کوناشنکوف گفت که روسیه اسنادی را به دست آورده است که تلفات اوکراین را اثبات می‌کند و به زودی اطلاعات دقیق‌تری از این مدارک منتشر خواهد کرد. 

اوکراین ادعا کرده است که بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار سرباز را در سراسر کشور از دست داده است. این رقمی بود که ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین روز جمعه در مصاحبه با شبکه سی ان ان ارائه کرد. 

وی در عین حال مدعی شد که روسیه بیش از ۲۰ هزار نیروی نظامی خود را در اوکراین از دست داده است. مسکو به شدت این ادعاها را رد کرده است. 

 بر اساس آماری که دولت روسیه در ماه گذشته ارائه کرد، تاکنون یک هزار و ۳۵۰ نیروی روس در اوکراین کشته شده‌اند. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که در طول روز شنبه نیروهای روسیه در حملات دقیق موشکی، ۶ مرکز تجهیزات نظامی اوکراین و ۷ موضع نظامی اوکراین را هدف قرار داده‌اند درحالی که نیروی هوایی این کشور ۶۷ نقطه نظامی در اوکراین را نابود کرده است. 

کوناشنکوف همچنین اعلام کرد که نیروهای روسیه روز شنبه یک هواپیمای ترابری ارتش اوکراین را منهدم کردند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید