تغییر اعتبار مناطق محروم در بودجه 1401؟/ قالیباف واکنش نشان داد

کدخبر: ۴۸۹۵۲۰
رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس گفت: فراکسیون مناطق محروم نسبت به جداول ارائه شده توسط کمیسیون تلفیق در رابطه با مناطق محروم اعتراض دارد.
تغییر اعتبار مناطق محروم در بودجه 1401؟/ قالیباف واکنش نشان داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سید علی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکری شفاهی گفت: به عنوان رئیس فراکسیون مناطق محروم نسبت به جداول ارائه شده توسط کمیسیون تلفیق در رابطه با مناطق محروم اعتراض دارم و امروز ساعت 6 عصر نیز جلسه ای در این خصوص تشکیل خواهد شد.

*دستور قالیباف برای بررسی اعتبار برخی استان ها در جداول قانون بودجه 1401

در ادامه جلسه، سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا نیز در جلسه علنی در اخطاری براساس اصول 67 و 3 و تذکر با استناد به ماده 22 آئین نامه داخلی در رابطه با اعمال تغییراتی در جدول اعتبارات شهرستان ها مندرج در قانون بودجه 1401، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برای بررسی این جدول زحمات زیادی کشیدند اما بعد از آن تغییراتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به بخش هزینه ای، تملک و اختصاصی استان ها در قانون بودجه 1401، ادامه داد: نحوه تعیین سهم استان ها در بخش جداول ظلم به نمایندگان است بنابراین باید یک کارگروهی جهت بررسی این موضوع تشکیل شود چرا که تغییرات ایجاد شده از نظر شرعی نیز دارای اشکال است.

نماینده مردم صومعه‌سرا تصریح کرد: هم اکنون سهم برخی استان ها به این صورت تغییر کرده، استان کهکیلویه و بویراحمد منفی 14 درصد، خوزستان منفی 7 درصد، تهران مثبت 21 درصد، همدان 11.5 درصد و البرز 29.1 درصد، مگر می شود بعد از نوشتن قانون بودجه به جداول آن دست بزنیم بنابراین باید این مهم بررسی شود که کدام قسمت این جداول را دستکاری کرده است.

دلخوش در مورد نحوه تخصیص بودجه به مناطق محروم، یادآور شد: برای برخی استان ها در مناطق محروم جهت تخصیص 100 میلیارد تومان تنها یک شهر گذاشته شده است و این در حالی است که ممکن است چند شهر محروم در آن استان وجود داشته باشد. معلوم نیست با وزیر کشور یا کدام یک از مسئولان مربوطه در این رابطه مذاکره شده است.

قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده صومعه‌سرا، بیان کرد: ما این جدول را حتما بررسی می کنیم، بنابراین از آقای حاجی بابایی و هیات رئیسه می خواهیم که حتما این جداول را بررسی کنند.

رئیس مجلس تصریح کرد: در رابطه با اعتبارات تاسیس یافته به حوزه محرومیت زدایی که گفتید به یک شهر در یک استان 100 میلیارد تومان تخصیص داده شده شما می دانید در مورد این ردیف پیرامون حوزه محرومیت زدایی در کشور در هر استان یک شهر به عنوان محروم ترین شهر در کشور در نظر گرفته می شود ولی حتما در جدول باید براساس مصوبات تعیین شود بنابراین آن را بررسی کرده و اگر موردی در آن دارای اشکال باشد باید تصحیح شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید