محور گفتگوی نخست وزیر انگلیس و بارزانی

کدخبر: ۴۸۹۹۰۳
اقتصادنیوز: یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت که بوریس جانسون در گفتگو با همتای خود از اقلیم کردستان عراق، به چالش های جاری در امنیت منطقه اشاره کرد و تعهد خود را نسبت به ثبات عراق و عملیات ضد داعش در سراسر خاورمیانه مورد تاکید قرار داد.
محور گفتگوی نخست وزیر انگلیس و بارزانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه با مسرور بارزانی همتای خود از اقلیم کردستان عراق در لندن دیدار و دو طرف آخرین اوضاع منطقه خاورمیانه و جهان را بررسی کردند.

یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت که بوریس جانسون به چالش های جاری در امنیت منطقه اشاره کرد و تعهد خود را نسبت به ثبات عراق و عملیات ضد داعش در سراسر خاورمیانه مورد تاکید قرار داد.

 او همچنین نخست وزیر اقلیم کردستان را در جریان آخرین سفرش به کی‌یف قرار داد و بر لزوم فشار جامعه بین‌المللی برای ادامه عقب راندن روسیه از اوکراین تاکید کرد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌های سنگین‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

نخست‌وزیر انگلیس که هفته گذشته در سفری غیرمنتظره به کی‌یف سفر و با «ولودمیر زلنسکی» دیدار کرد، در اظهاراتی مدعی شد که حوادث اوکراین، اعتبار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را برای همیشه لکه‌دار کرده است. نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم»

بر اساس این گزارش، مسعود بارزانی در دیدار با نخست وزیر انگلیس از تمایل خود برای صادرات انرژی به اروپا گفت و جانسون از تلاش های وی برای کمک به کاهش اتکای غرب به نفت و گاز روسیه تمجید کرد.

به گفته سخنگوی جانسون، دو طرف همچنین درباره سایر فرصت های تجاری و سرمایه‌گذاری فی‌مابین بحث و تبادل نظر کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید