در گزارش کیهان مطرح شد

موشک‌های روسی در اختیار فلسطینی‌ها

کدخبر: ۴۸۹۹۳۱
اقتصادنیوز: کیهان در گزارش خبری خود به حملات اخیر نیروهای فلسطینی به اراضی اشغالی پرداخت.
موشک‌های روسی در اختیار فلسطینی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: مقاومت فلسطین پس از 7 ماه سکوت سرانجام نسبت به تعرض صهیونیست ها به مسجد الاقصی واکنش نشان داد و سرزمین های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد. نیروهای مقاومت فلسطین نیز در مواجهه با حملات جنگنده های صهیونیستی برای اولین بار از موشک دوش پرتاب روسی استفاده کردند.
پس از 7 ماه بار دیگر سرزمین های اشغالی هدف موشک های مقاومت از غزه قرار گرفت. این حمله همزمان با یورش پی در پی صهیونیست ها به مسجد الاقصی روی داد. شامگاه دوشنبه منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در چند شهرک صهیونیستی اطراف غزه خبر دادند. همزمان برخی منابع از شلیک دست کم 3 موشک کاتیوشا از غزه به سوی شهرک‌های اشغالی اطراف غزه خبر دادند. «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که سامانه گنبد آهنین یک موشک را که از نوار غزه شلیک شده بود رهگیری کرده است. خبرنگار نظامی شبکه 13 رژیم صهیونیستی نیز گفته از ابتدای آغاز تنش‌های جاری، اتفاقی استثنایی در مناطق اطراف غزه روی داد و یک موشک به سوی اشکول شلیک شد. اگر چه منابع صهیونیستی اعلام کرده اند این حادثه تلفاتی به همراه نداشته است اما برای نخستین بار طی 7 ماه گذشته بود که از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیستی موشک شلیک می‌شود و این شلیک در کنار مقاومت جانانه جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی و عملیات های استشهادی کم نظیری که تلفات بالایی از صهیونیست ها گرفته، «مهم» می شود. همزمان منابع خبری عبری و عربی از وقوع تیراندازی در حیفا واقع در فلسطین اشغالی خبر داده اند. خبرگزاری شهاب به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش داده این تیراندازی در نزدیکی بیمارستان «رمبام» در حیفا رخ داده است. شهاب همچنین نوشته که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در یک پارکینگ در خارج از این بیمارستان به سمت یک فرد «مظنون» تیراندازی کردند. ساعاتی بعد منابع خبری از پرواز هواپیماهای جنگی و شناسایی رژیم صهیونیستی در حریم هوایی نوار غزه خبر دادند. کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که جنگنده‌های این رژیم حملاتی را در غرب خان یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام داده‌اند.
سلاح روسی در غزه!
بامداد سه شنبه اما آسمان جنوب نوار غزه، شاهد پرواز گسترده جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز این منطقه بود؛ حملاتی که با پاسخ متفاوت نیروهای مقاومت فلسطین همراه شد. طبق گزارش شبکه «المیادین» نیروهای مقاومت فلسطین طی این مواجهه، برای اولین بار در رهگیری جنگنده‌های تل‌آویو از موشک دوش پرتاب استفاده کردند. گفته می شود این موشک بسیار قوی روسی است. منابعی از نیروهای مقاومت فلسطین به المیادین گفته اند
خروج رژیم صهیونیستی از قواعد درگیری در غزه، با پاسخ ما همراه خواهد شد و اوضاع را به حالت انفجار خواهد رساند. این در حالی است که دفاع هوایی جنبش کتائب «شهید عزالدین القسام» در فلسطین، با موشک‌های زمین به هوا، به مقابله با جنگنده‌های صهیونیستی پرداخت. نکته مهم و قابل تامل این که، استفاده مقاومت فلسطین از این سلاح روسی که بی سابقه بوده، همزمان شده با شکراب شدن روابط روسیه و رژیم صهیونیستی!
راکتی که حامل پیام هایی برای تل آویو بود
«حسن لاوی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی نیز به تحلیل این تحولات پرداخته و به میدان آمدن مقاومت غزه به نفع مقاومت مسجدالاقصی را «مهم» دانسته است. حسن لاوی نوشته، راکت شلیک شده از غزه به سمت اراضی اشغالی هرچند تنها یک راکت بود، اما حامل پیام‌های زیادی برای رژیم صهیونیستی بود. اولین پیام این راکت این بود که پیوند بین غزه، قدس و کرانه باختری بسیار محکم و ناگسستنی است. پیام دوم این است که تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای سیطره بر مسجد الاقصی، موجب به خطر افتادن امنیت ۷ میلیون شهرک‌نشین اشغالگر و نابودی زندگی و اقتصاد آنان خواهد شد که جبهه داخلی رژیم صهیونیستی قطعا تحمل چنین چیزی را ندارد.
«حسن لاوی» در ادامه تصریح کرد که سومین پیام این راکت این است که تلاش‌های دولت نفتالی بنت برای قدرت‌نمایی و کنترل امنیت در اراضی اشغالی از طریق سرکوب نمازگزاران فلسطینی در مسجد‌الاقصی و بازداشت‌های گسترده در کرانه باختری، با اولین آژیر خطری که به صدا دربیاید یا اولین گلوله‌ای که در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ شلیک شود، بر باد خواهد رفت. اما پیام چهارم از نظر این تحلیلگر سیاسی این است که غزه هرگاه وارد نبرد حمایت از قدس و کرانه باختری شود، تنها نخواهد بود و این مسئله را ۲۵ گردان نظامی اسرائیلی مستقر در کرانه باختری برای تقویت حضور امنیتی این رژیم و نزدیک به ۱۳ گردان دیگر در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ به خوبی درک می‌کنند!
شوک به کابینه بنت
در پی تداوم تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی به مسجدالاقصی و درگیری با فلسطینی‌ها در صحن‌های مختلف آن، حزب «فهرست متحد عربی» (القائمهًْ العربیة الموحدهًْ)، دیروز مشارکت خود را در کابینه این رژیم به تعلیق درآورد. به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین»، به دلیل تداوم خشونت صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی و اطراف آن در قدس اشغالی، این حزب به ریاست «منصور عباس» که دارای چهار کرسی در کنست [پارلمان] است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مشارکت خود را در کابینه به حالت تعلیق درآورده است و در صورت تداوم اقدامات خودسرانه کابینه کنونی در بیت‌المقدس، اقدام به استعفای جمعی خواهد کرد. پیش از این با استعفای «عیدیت سیلمان» عضو راست‌گرای کنست از ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی، این کابینه در آستانه فروپاشی قرار گرفت و اکثریت خود را در کنست از دست داد. در صورت خروج اعضای فهرست متحد عربی از کابینه رژیم صهیونیستی، تعداد اعضای حامی دولت نفتالی بنت به ۵۶ نفر از ۱۲۰ نفر خواهد رسید و با وضعیت دشوارتری روبه‌رو خواهد شد و رسما دیگر نمی‌تواند در خصوص تصویب هیچ قانونی اقدام کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید