رونمایی پوتین از قدرت موشکی جدید روسیه

کدخبر: ۴۹۰۳۶۷
​روسیه در یک نمایش قدرت، موشک بالستیک قاره پیمای جدید با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرد که به گفته پوتین دشمنان مسکو را وادار به توقف و تفکر می‌کند.
رونمایی پوتین از قدرت موشکی جدید روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در تصاویری تلویزیونی پوتین در حالیکه ارتش به وی اطلاع می‌دهد موشک سارمات Sarmat برای اولین بار از پلستسک در شمال غربی روسیه آزمایش شده و اهدافی را در شبه جزیره کامچاتکا در فاصله نزدیک به 6000 کیلومتری (3700 مایلی) مورد اصابت قرار داده است، به نمایش گذاشته شد.

 آزمایش Sarmat که سال‌ها در حال توسعه بود، غرب را غافلگیر نکرد، اما در لحظه تشدید تنش ژئوپلیتیکی رخ داد.

پوتین گفت: مجموعه جدید دارای بالاترین ویژگی‌های تاکتیکی و فنی است و می‌تواند بر تمام ابزارهای مدرن دفاع ضد موشکی غلبه کند. این مجموعه مشابهی در جهان ندارد و تا مدت ها نیز نخواهد داشت. این سلاح واقعاً منحصربه‌فرد پتانسیل رزمی نیروهای مسلح ما را تقویت می‌کند، امنیت روسیه را در برابر تهدیدات خارجی به طور قابل اعتماد تضمین می‌کند و برای کسانی که در تب و تاب لفاظی‌های تهاجمی جنون‌آمیز، تلاش می‌کنند کشور ما را تهدید کنند، زمینه تفکر فراهم می‌کند.

به گفته تحلیلگران غربی، توانایی سارمات برای حمل ده‌ها کلاهک هسته‌ای، و توانایی روسیه برای پرتاب آن بر فراز هر یک از قطب‌های زمین، چالشی بزرگ برای سیستم‌های ردیابی و رادار زمینی و ماهواره‌ای ایجاد خواهد کرد.

پوتین هشت هفته پیش با اعلام حمله به اوکراین به نیروهای اتمی روسیه اشاره کرد و به غرب هشدار داد که هرگونه تلاشی برای سد کردن راه آن "شما را به چنین عواقبی می‌کشاند که هرگز در تاریخ خود با آن مواجه نشده‌اید." او چند روز بعد دستور داد تا نیروهای اتمی روسیه در حالت آماده باش کامل قرار گیرند.

ایگور کوروتچنکو، سردبیر «مجله دفاع ملی» روسیه، درباره آزمایش موشک جدید سارمات گفت: «این علامتی به غرب است مبنی بر اینکه مسکو قادر به انتقام کوبنده‌ای است که به تاریخ هر کشوری که به امنیت روسیه و مردم آن تجاوز کرده کند پایان خواهد داد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید