نگرانی شدید سازمان ملل از بالا گرفتن خشونت‌ها در اراضی اشغالی

کدخبر: ۴۹۰۴۰۲
اقتصادنیوز: یکی از مسؤولان سازمان ملل از نگرانی شدید این سازمان از بالا گرفتن خشونت‌ها در اراضی اشغالی خبر داد.
نگرانی شدید سازمان ملل از بالا گرفتن خشونت‌ها در اراضی اشغالی


 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، راوینا شمداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشری سازمان ملل در کنفرانس دوره‌ای این سازمان در ژنو اظهار کرد: ما به شدت نگران بالا گرفتن خشونت‌ها در طول یک ماه گذشته در اراضی فلسطینی و اراضی اشغالی هستیم.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، جمعیت هلال احمر فلسطین در قدس نیز پیشتر اعلام کرد که در درگیری‌های صبح امروز (جمعه) نمازگزاران فلسطینی و اشغالگران اسرائیلی در داخل صحن‌های مسجد الاقصی و اطراف آن ۳۱ فلسطینی در اثر شلیک گلوله‌ای فلزی با روکش پلاستیکی زخمی شدند که حال دو تن از آنها وخیم است و ۱۱ تن از زخمی‌ها برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

برخی منابع پزشک در مرکز درمانی الاقصی گزارش دادند، ده‌ها نمازگزار و معتکف در اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شدند.

همچنین برخی منابع خبری عبری اعلام کردند که شامگاه پنج‌شنبه چند فروند موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شدند که سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی موسوم به "گنبد آهنین" برخی از این موشک‌ها را رهگیری کردند.

پیش از تایید این خبر ارتش رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرز نوار غزه خبر داده بود.

علاوه بر اینها، طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، یک جوان ۲۰ ساله فلسطینی به نام "لطفی ابراهیم لبدی" اهل شهرک "الیامون" در غرب جنین که طی هفته گذشته با شلیک مستقیم گلوله از سوی نظامیان صهیونیست مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده بود، بامداد امروز به شهادت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید