اولین مقصد نخست وزیر جدید پاکستان

کدخبر: ۴۹۰۴۴۷
اقتصادنیوز: شهباز شریف، نخست وزیر جدید پاکستان به‌عنوان اولین مقصد سفر خارجی خود به ریاض، پایتخت عربستان خواهد رفت.
اولین مقصد نخست وزیر جدید پاکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی لبنانی از سفر «محمدشهباز شریف» نخست وزیر جدید پاکستان در هفته پیش رو به ریاض پایتخت عربستان خبر داد.

شبکه تلویزیونی الجدید روز جمعه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که شهباز شریف عربستان را به عنوان نخستین مقصد سفر خارجی خود تعیین کرد. او روز چهارشنبه در راس اعضای ارشد دولت خود به ریاض می‌رود.

شریف در بیانیه‌های مطبوعاتی خود، هدفش از همکاری نزدیک با عربستان را دستیابی به چشم انداز مشترک مشارکت راهبردی بین افغانستان و عربستان اعلام کرده است.

«محمدبن سلمان» ولیعهد سعودی شنبه گذشته در گفت وگوی تلفنی با «شهباز شریف» نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب او  را تبریک و طرفین پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف گفت وگو کردند.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای از تماس تلفنی ولیعهد سعودی با محمد شهباز شریف خبر داد و اعلام کرد: محمدبن سلمان از نخست وزیر پاکستان برای سفر رسمی به عربستان دعوت کرده است.

نخست وزیر پاکستان و ولیعهد سعودی توافق کردند که برای تقویت و تنوع بیشتر روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها به ویژه تجارت، سرمایه گذاری و فرصت‌های ایجاد اشتغال، با یکدیگر همکاری کنند.

نخست وزیر پاکستان همچنین از ولیعهد سعودی برای سفر رسمی به اسلام‌آباد دعوت کرد.

«محمد شهباز شریف» رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز روز ۲۲ فروردین ماه با کسب اکثریت آرای نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و سومین نخست وزیری پاکستان انتخاب شد.

عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم وقت پاکستان و بیست و دومین نخست وزیر این کشور، با بی‌اعتمادی نمایندگان جبهه اپوزیسیون در مجلس روبرو شد و سرانجام با رأی اکثریت نمایندگان، وی در نیمه راه مجبور به کناره گیری شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید