آیا خرید خانواده مسئولان از ترکیه یا اقامت در آمریکا عیب است؟

کدخبر: ۴۹۰۵۶۴
​نه خرید از ترکیه عیب است نه اقامت در آمریکا. ریا، تظاهر و عوامفریبی عیب است.
آیا خرید خانواده مسئولان از ترکیه یا اقامت در آمریکا عیب است؟

پشت کردن به باورها و ارزشهایِ نسل گذشته درمیان نسل های بعد از انقلاب فقط محدود به فرزندان شهروندان معمولی نشده بلکه به فرزندان بسیاری از مسئولین هم رسیده. آنها هم همانند سایر جوانان ایرانی دوست دارند برای خرید به ترکیه بروند؛ اگر بتوانند درآمریکا و اروپا زندگی کنند؛ به استرالیا مهاجرت کنند و فرزندشان را در کانادا بدنیا بیاورند که تابعیت کانادایی پیدا کنند و قس علیهذا.

من فی نفسه نه مشکلی با خرید سیسمونی توسط دختر جناب قالیباف از ترکیه دارم و نه اقامت پسرخانم معصومه ابتکار یا دختر جناب علی لاریجانی در آمریکا را گناه کبیره می دانم. همچنانکه میلیونها ایرانی دیگر نیزچنین انتخاب‌هایی کرده‌اند و بهیچ روی بخودم اجازه نمیدهم که قضاوتی در خصوص انتخاب آنها بنمایم. این حق خداداد هر انسانی است که هرکجا که دوست دارد زندگی کند. هرگونه دخالت حکومت یا افکارِ عمومی در این حوزه‌ها را دخالت غیر مجاز در حریم خصوصی زندگی شهروندان میدانم.

صد البته که من فرضم بر آنست که فرزندان مسئولین که به ترکیه برای خرید میروند و یا در کانادا وضع حمل میکنند، با هزینه شخصی خودشان بوده وتجاوزی به بیت المال صورت نگرفته. بنابراین اقدام شورای محترم نگهبان در رَد صلاحیت آقای دکترعلی لاریجانی را بواسطه اقامت دخترشان در غرب را نقض آشکار قانون و دخالت در حریم خصوصی و شخصی شهروندان میدانم.ایضا تقاضای استعفای آقای قالیباف را هم بواسطه خرید دخترشان از ترکیه را فرصت طلبی سیاسی میدانم. همچنانکه مشابه این اقدام که توسط آقای قالیباف درانتخابات سال ۹۶ زمانیکه ایشان فرصت طلبانه ازماجرایِ خرید دختر وزیر آموزش و پرورش دولت آقای روحانی از ایتالیا سعی کردند بهره‌برداری نمایند را عملی غیراخلاقی و عوامفریبانه میدانم.

اگر قرار است خواهانِ استعفای آقای قالیباف شویم باید بواسطه اقدامش در تقلیل جایگاه مجلس به یک نهاد بله قربانگو باشد.باید بواسطه این باشد که مجلسی که قرار بوده در راس امور باشد را به قعر امور تقلیل داده. میماند این پرسش که پس مشکل چیست؟ مشکل در ریا و تظاهر است.مشکل در سر دادن شعارمرگ بر آمریکا توسط مسئولین و همزمان فرزندانشان را راهی غرب نمودن است. مشکل در سر دادن شعارهای پوپولیستی و عوامفریبانه ساده زیستی برای مردم و درخلوت شکل دیگری رفتارکردن است.

منبع: پیج اینستاگرام نویسنده

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید