افشای علت حذف محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت

کدخبر: ۴۹۰۹۷۲
یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: آقای محسن رضایی در شورای عالی اقتصادی دولت دبیر است و آنجا به نوعی سمتش بالاتر از کمیسیون اقتصادی است که گویا ایشان در جلسات کمیسیون اقتصادی دولت اصلاً شرکت نمی کردند زیرا حساسیت آنچنانی نداشته است.
افشای علت حذف محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، جلال میرزایی، درباره ابلاغیه مربوط به جدا شدن معاون اقتصادی و معاون اجرایی رئیس جمهور از کمیسیون اقتصادی که برخی آن را حاصل اختلاف در تیم اقتصادی دولت عنوان می‌کنند، گفت: اگر مروری بر موضع‌گیری‌های آقایان مخبر و رضایی و رئیس‌جمهور در طول این ۸ ماه داشته باشیم، متوجه می‌شویم اختلافاتی بین آقای رضایی و مخبر وجود داشته است. به طور مثال آقای محسن رضایی که معاون اقتصادی رئیس دولت است، مصاحبه کردند که تقریباً با تذکر صریح رئیس‌جمهور مواجه شد و ایشان در جلسات دولت تاکید کردند که مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت آقای مخبر هستند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئله این است که این اختلافات بر سر چیست؟ آیا می‌شود این را اختلافات در تیم اقتصادی دولت قلمداد کنیم؟ یا نشانگر مسائل دیگری است؟

وی ادامه داد: دولت باید وضع مقررات و سیاست گذاری‌ها را انجام دهد، در سال‌های اخیر آنچنان مشاهده نکرده‌ایم دولت سهمش از  سیاست‌گذاری آنچه که باید باشد و بتواند با اتخاذ سیاست‌هایی بر اقتصاد تاثیر بگذارد مانند این‌که با افزایش یا کاهش نرخ بهره و وضع تعرفه‌ها توانایی این را داشته باشد که بر اقتصاد و روند توسعه کشور موثر باشد در حالیکه دولت این تاثیرگذاری را از دست داده و این وضعیت تشدید شده است. 

میرزایی افزود: یعنی ما امروز نمی‌دانیم در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی دولت چه کاری می‌تواند انجام دهد و چه کاره است؟ بنابراین آن چیزی که در حال حاضر وجود دارد، بیشتر مشغله و درگیری دولت، دولتمردان و بخصوص کمیسیون اقتصادی در وضع مقررات است نه سیاست‌گذاری. وضع مقررات هم یعنی این‌که بیایند مقررات و آئین‌نامه‌ای برای اجرای برنامه‌ها تدوین کنند و انجام این کار هم آنچنان چیزی نیست که بگوییم این اختلاف در تیم اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که صحبت از اختلاف می‌کنیم ذهن را به سمت سیاست‌ها می‌بریم در صورتی که ما اصلاً در دولت سیاستی مشاهده نمی‌کنیم. آن چه که متاسفانه وجود دارد و شأن دولتمردان را تنزل داده است این است که مشاهده می‌کنیم اختلافات شکلی است نه در حوزه مقررات فنی و گاهی حتی فراتر از این است به طور مثال آقای محسن رضایی زودتر درباره موضوعی مصاحبه می‌کند که باید اجازه می‌داد معاون اول صحبت کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای محسن رضایی در شورای عالی اقتصادی دولت دبیر است و آنجا به نوعی سمتش بالاتر از کمیسیون اقتصادی است که گویا ایشان در جلسات کمیسیون اقتصادی دولت اصلاً شرکت نمی‌کردند زیرا حساسیت آنچنانی نداشته است و به خاطر این کنارش گذاشتند و این را به معنای اختلاف نظر در تیم اقتصادی دولت نمی‌شود قلمداد کرد؛ زیرا اساساً دولت تیم اقتصادی منسجمی ندارد که ما بیاییم بگویم یکی‌شان جدا شد و تاثیر منفی می‌گذارد و کنار گذاشتنش تبعاتی در حوزه سیاست‌ها و برنامه‌ها خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک