روایت خلبان فرانسوی از نقاط ضعف ارتش روسیه در حمله به اوکراین

کدخبر: ۴۹۱۰۷۷
اقتصادنیوز: کارشناسان و تحلیلگران مسائل نظامی با بررسی وضعیت جنگ اوکراین از برملاشدن ضعف و کاستی ها در ارتش روسیه خبر می دهند.
روایت خلبان فرانسوی از نقاط ضعف ارتش روسیه در حمله به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا خبرگزاری فرانسه با انتشار این مطلب گزارش داد: کارشناسان و تحلیلگران نظامی با بررسی وضعیت دوماه نخست جنگ اوکراین از ناآماده بودن روسیه در تجاوز نظامی به اوکراین بهت زده شده اند.

خبرگزاری فرانسه می نویسد: کارشناسان می گویند با وجود حملات چندجانبه اولیه روسیه به اوکراین، اما مسکو نتوانست دست بالا در این جنگ در عرصه هوایی داشته باشد، ستون های تانک را بدون پوشش و یا هماهنگی بداخل اوکراین فرستاد و بطرز چشم گیری مقاومت قوی اوکراینی ها را دست کم گرفت.

این رسانه فرانسوی درادامه می نویسد: باور عمومی در میان نظامیان غربی این بود که روسیه قصد دارد تا کی یف پایتخت اوکراین را بدست آورد که از رسیدن به این هدف ناکام ماند.

تصور تصرف اوکراین به مانند کریمه ۲۰۱۴

خبرگزاری فرانسه نوشت: «الکساندر کرامچیکین» (Alexander Khramchikhin) کارشناس نظامی روسی دراین باره می گوید؛ «رهبران سیاسی روسیه به فرماندهان نظامی این مورد را القا کردند که همه چیز دراین جنگ به مانند الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ خواهدبود؛ آنها بر این تصور بودند که با ورود ارتش روسیه به خاک اوکراین از آنها استقبال خواهد شد و کاملا واضح است که فرماندهان نظامی روسیه خود را آماده چنین مقاومتی دراوکراین نکرده بودند».

«وینسنت تورت» (Vincent Tourret) پژوهشگر ارشد از بنیاد تحقیق راهبردی با تصدیق این موضوع به خبرگزاری فرانسه گفت: روس ها دراین جنگ توازن قدرت را کاملا دست کم گرفتند، تنها بخشی از عملیات که می توان بعنوان یک عملیات جنگی در نظر گرفته شود، حمله به فرودگاه «هوستومل» در حومه کی یف بود که تلاشی برای از بین بردن قدرت اوکراین به شمار می رفت؛ سایر نیروهای روسی با اهداف بیش از حد برای تصرف، وارد قلمرویی شدند که در آن بواقع پراکنده گردیدند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: کارشناسان می گویند روسیه قبل از آنکه سلطه هوایی را در اوکراین بدست آورد با اعزام نیروهای زمینی به داخل خاک اوکراین مرتکب خطای بزرگی شد، با وجود داشتن ۵۰۰ فروند جنگنده، ۱۵۰هزار نیروی زمینی را از سه محور شمال، شرق و جنوب روانه کی یف کرد.

یک خلبان فرانسوی که نخواست نامش فاش شود دراین باره به خبرگزاری فرانسه گفت: در جنگ های مدرن، بدست آوردن برتری هوایی دریک جنگ حائز اهمیت است، روس ها باید جنگنده های اوکراینی، رادارها، سامانه های زمین به هوا را ازمیان می بردند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: واحد هوابرد روسیه با چتر درحالی وارد فرودگاه هوستومل درحومه کی یف شد که فاقد پوشش هوایی بود و ستون های تانک بدون پوشش لازم وارد خاک اوکراین شدندکه در برابر حملات هوایی و زمینی اوکراینی که از پهپادهای تاکتیکی «بیراکتار» ترکیه (Turkish Bayraktar) برخوردارد بودند، آسیب پذیر شدند.

خبرگزاری فرانسه افزود: طی دوماه روس ها بیش از ۵۰۰ عراده تانک و بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو زرهی از دست داد ، نیروهای اوکراینی با انجام نبردهای جاده ای جنگ را برای روس ها و تامین نیروهای خودی پیچیده ساخته و آنها دراین زمینه نسبت به روس ها برتری دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید