درخواست مهم سریلانکا از چین

کدخبر: ۴۹۱۳۴۱
اقتصادنیوز: بنابر اعلام سخنگوی کابینه سریلانکا، این کشور مذاکراتی را با چین درباره تامین مالی بدهی خود آغاز کرده است، زیرا کلمبو با بدترین بحران مالی خود در دهه های اخیر دست و پنجه نرم می‌کند.
درخواست مهم سریلانکا از چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سریلانکا در حالی که با بحران مالی شدید دست و پنجه نرم می کند، بار دیگر از چین برای پرداخت بدهی های خود در خواست کمک کرده است.

رویترز گزارش داد،  سخنگوی کابینه سریلانکا، روز سه شنبه گفت، سریلانکا مذاکراتی را با چین درباره تامین مالی بدهی خود آغاز کرده است، زیرا کلمبو با بدترین بحران مالی خود در دهه های اخیر دست و پنجه نرم می کند.
نالاکا گوداهوا، وزیر رسانه سریلانکا گفت که چین به کلمبو پیشنهاد داده است که ترجیح می دهد بدهی خود به این کشور را مجدداً تامین مالی کند.
گوهاهوا گفت: «اکنون از آنجایی که صندوق بین المللی پول مایل است با سریلانکا تعامل داشته باشد، سایر کشورها می دانند که ما حمایت این نهاد را داریم. پیش از این بانک جهانی و سایر آژانس ها به ما قول حمایت داده اند.»
علی صبری، وزیر دارایی سریلانکا هفته گذشته در واشنگتن بود تا با صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، هند و دیگران درباره کمک مالی به این کشور، صحبت کند.
اقتصاد سریلانکا به شدت تحت تاثیر همه‌گیری و کاهش مالیات توسط دولت راجاپاکسا قرار گرفت که منجر به کاهش ذخایر ارز خارجی و کمبود سوخت، غذا و دارو شد و هزاران نفر را در اعتراضات خشونت‌آمیز پراکنده به خیابان‌ها آورد.
وام های ۳.۵ میلیارد دلاری چین به سریلانکا این کشور را به بزرگترین طلبکار تبدیل کرده است.
رئیس جمهور گوتابایا راجاپاکسا در دیدار با وانگ یی وزیر امور خارجه چین در ژانویه از چین خواست تا به بازسازی بازپرداخت بدهی کمک کند.
وزارت خارجه چین و سفارت این کشور در کلمبو، اعلام کرده اند که نمی توانند برای اظهار نظر عجله کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید