زلنسکی:

روسیه حق باج خواهی از جهان را ندارد

کدخبر: ۴۹۱۳۹۸
اقتصادنیوز: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای گفت که روسیه حق ندارد با تهدید تسلیحات هسته‌ای از جهان باج خواهی کند.
روسیه حق باج خواهی از جهان را ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از سی ان ان، زلنسکی با اشاره به سالروز فاجعه نیروگاه چرنوبیل گفت: امروز در سی و ششمین سالگرد فاجعه در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، بار دیگر جهان فقط یک قدم از فاجعه فاصله داشت زیرا برای سربازان روسی این نیروگاه و کل مجموعه آن فقط یک عملیات رزمی دیگر بود که در آن ایمنی هسته‌ای اهمیت نداشت.

زلنسکی نیروهای روسیه را متهم کرد که بدون توجه به خطرات بروز یک حادثه هسته‌ای عمل کرده‌اند و چندین نقطه از نیروگاه چرنوبیل از جمله مرکز کنترل سیستم‌ها و آزمایشگاه را غارت کرده و به آن‌ها آسیب رسانده‌اند.

وی هشدار داد که این بی‌اعتنایی نیروهای روسیه نشان دهنده خطر استفاده این کشور از سلاح‌های هسته‌ای است. 

زلنسکی گفت: با توجه به سطح تهدید، ما معتقدیم روسیه حق ندارد انرژی هسته‌ای را به سلاح تبدیل کرده و با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای از جهان باج‌گیری کند. 

رئیس جمهور اوکرین تاکنون چند بار در خصوص احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای در این کشور هشدار داده است. 

زلنسکی پیش از این در گفت وگو با خبرنگاران ادعا کرده بود که جهان باید خود را برای استفاده احتمالی روسیه از سلاح‌های هسته‌ای آماده کند. 

وی ادامه داد: ما نباید منتظر زمانی باشیم که روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کند، ما باید برای آن آماده شویم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید