زاخارووا:

روسیه حتی نمی‌تواند به جنگ هسته‌ای فکر کند

کدخبر: ۴۹۱۷۸۲
اقتصادنیوز: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر اینکه روسیه تهدید به آغاز جنگ هسته‌ای می‌کند صحت ندارد و مسکو به دنبال شروع چنین جنگی نیست.
روسیه حتی نمی‌تواند به جنگ هسته‌ای فکر کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حساب خود در تلگرام نوشت: مقامات غربی با اتکا به بدترین روش‌های انتشار اطلاعات نادرست و به صورت هماهنگ، به رسانه‌ها روایتی جعلی درباره تهدیدات هسته‌ای از سوی مسکو ارائه می‌دهند. 

وی افزود: وزارت‌های خارجه کشورهای ناتو مردم خود را متقاعد کرده‌اند که روس‌ها به دنبال جنگ هستند. 

زاخارووا گفت: در واقع، روسیه خطرات موجود در این زمینه را درک می‌کند و ما حتی نمی‌توانیم به جنگ هسته‌ای فکر کنیم. 

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که بازدارندگی هسته‌ای موضع اصولی روسیه است، اما وی افزود: خطر جدی و واقعی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل هم در جلسه کمیسیون خلع سلاح گفت که بر خلاف گمانه زنی‌ها، استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای فقط در واکنش به استفاده از سلاح هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی علیه مسکو و متحدانش است. 

این دیپلمات ارشد روس افزود: این معیارها به هیچ وجه نمی‌تواند برای سناریویی که در حال حاضر در اوکراین در حال رخ دادن است، اعمال شود. علاوه بر این، روسیه قاطعانه به این اصل پایبند است که هیچکس در جنگ هسته‌ای پیروز نیست و نباید چنین جنگی به راه بیفتد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید